شناسهٔ خبر: 67617803 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

فرماندار شهرستان پاوه :

مهمترین مسئله در شهرستان مرزی پاوه کولبری است

فرماندار پاوه گفت: در بحث کولبری موضوع معیشت مردم مدنظر است و آیین‌نامه‌ی که برای قانون کولبری در دست تدوین است نیاز به همفکری دارد تا نیازمندی‌های واقعی درزمینه‌ی معیشت مردم مرزی را تأمین کند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علیرضا حیدری حضور و وجود علمای دینی و بزرگان منطقه ازجمله حاج ماموستا ملأ قادر قادری را بسیار ارزنده دانست و افزود: راهنمایی‌ها و نصایح امام‌جمعه محترم همواره موجبات آرامش را فراهم آورده است.

وی با اشاره به اینکه نماینده فعلی منطقه اورامانات به‌واسطه‌ی خدمات و سِمت‌های قبلی که در شهر پاوه داشته‌اند با مشکلات منطقه و علی‌الخصوص این شهرستان آشنایی دارند به بیان اهم دغدغه‌های مردم پاوه پرداخت.

فرماندار پاوه با اشاره به کمبود اعتبار در بخش‌های مختلفی ازجمله مباحث فرهنگی و زیرساختی مهم‌ترین مسئله در شهرستان مرزی پاوه را بحث کولبری دانست و افزود: امیدواریم در قانون جدید ساماندهی مرزنشینان و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری) و با پیگیری نماینده منطقه در مجلس شورای اسلامی این مشکل نیز حل گردد.

وی ادامه داد: در بحث کولبری موضوع معیشت مردم مدنظر است و آیین‌نامه‌ی که برای قانون کولبری در دست تدوین است نیاز به همفکری دارد تا نیازمندی‌های واقعی درزمینه‌ی معیشت مردم مرزی را تأمین کند، ازاین‌رو پیشنهاداتی از سوی فرمانداری شهرستان به استانداری و متعاقب آن به وزارت کشور ارسال شد. تا در تکمیل آئین‌نامه اجرایی از فرصتی که پیش‌آمده است بتوانیم معیشت مرزنشینان در حد مطلوب فراهم کنیم.

حیدری در پایان به بحث تخصیص اعتبار به جهت توسعه باغات پایین‌دست سد داریان تا بند هیروی، تأمین اعتبار آب نوسود، رسیدگی به وضعیت فاضلاب روستاها، تخصیص اعتبار برای پروژه‌ی کنارگذر پاوه، ایمنی راه‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز و … پرداخت.

نظر شما