شناسهٔ خبر: 67617696 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آغاز مطالعات اولیه پارک شهروندی در اصفهان

اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان مطالعات اولیه طرح پارک شهروندی را به‌عنوان یکی از پروژه‌های محرک پروژه کلاس شهر آغاز می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مطالعات اولیه طرح پارک شهروندی به‌عنوان یکی از پروژه‌های محرک پروژه کلاس شهر توسط اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان آغاز می‌شود.

در این طرح، ابتدا قرار است با توجه به نیازسنجی انجام شده در حوزه ذی‌نفعان پروژه کلاس شهر و حوزه آموزش فرهنگ شهروندی و با بررسی تجربیات صورت گرفته در پارک‌های شهروندی سایر کشورهای جهان، بررسی‌های لازم انجام شود.

در این پروژه بزرگ که سال جاری بحث مطالعاتی آن در دو فاز صورت می‌گیرد، قرار است با بهره‌گیری از امکانات روز آموزشی، یک فضای حقیقی از یک پارک با داشتن المان‌های شهروندی در راستای آموزش مفاهیم شهروندی برای کودکان و نوجوانان اصفهانی احداث شود.

آغاز مطالعات اولیه پارک شهروندی در اصفهان

با این اقدام کودکان از سنین پایین با آموزه‌های حوزه فرهنگ شهروندی شامل محیط زیست، حمل‌ونقل و ترافیک و اخلاق شهروندی به صورت حقیقی آشنا می‌شوند.

در این پروژه که نخستین جلسه همفکری آن با حضور نمایندگان سازمان‌های مؤثر در پروژه همچون اداره کل محیط زیست استان اصفهان، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان، آبفا اصفهان، اورژانس، پلیس فتا، پلیس راهور استان، نمایندگان اداره کل آموزش و پرورش استان در دوره‌های اول و دوم ابتدایی و نمایندگان معاونت‌های محیط زیست و خدمات شهری و حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان برگزار شد، پیشنهادات مقدماتی این سازمان‌ها مطرح شده است تا در مرحله بعدی در نشست‌های تخصصی با هر اداره به طرح مسائل هر حوزه در پارک شهروندی پرداخته شود.

نظر شما