شناسهٔ خبر: 67617605 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

فردوسی پور در نشست بررسی آخرین تحولات منطقه درباره غزه، فلسطین و لبنان؛

رژيم صهيونيستي با وضعيت آشفته اي روبرو است

صاحب‌خبر -
رژيم صهيونيستي با وضعيت آشفته اي روبرو است
خبرگزاری آریا - رئیس مرکز مطالعات غرب آسیا و شمال آفریقا وزارت امور خارجه گفت: ورود مقاومت عراق، یمن و لبنان به عملیات طوفان الاقصی، پراکنده کردن نقطه ثقل حملات رژیم صهیونیستی به غزه بود.

به گزارش خبرگزاری آریا، مجتبی فردوسی پور رئیس مرکز مطالعات غرب آسیا و شمال آفریقا وزارت امور خارجه پیش از ظهر امروز (چهار شنبه 20 تیرماه) در نشست تخصصی بررسی آخرین تحولات منطقه درباره غزه، فلسطین و لبنان، گفت: بعد از عملیات طوفان الاقصی، آنچه از سوی صهیونیست ها در غزه در حال انجام شده، جنگ نیست بلکه جرم و جنایت است .
وی اظهار کرد: ورود مقاومت عراق، یمن و لبنان به این عملیات، پراکنده کردن نقطه ثقل حملات رژیم صهیونیستی به غزه بود و اگر مدیریت جنگ از سوی آمریکایی ها انجام نمیشد، شاهد فروپاشی نظامی و سیاسی صهیونیستی بودیم .
فردوسی پور با بیان اینکه حزب الله لبنان در این 10 ماه حدود چهار هزار موشک به سرزمین های اشغالی شلیک کرده که این تعداد به غیر از پهپادهایی است که به سرزمین های اشغالی نفوذ کرده اند، افزود: عمق حملات حزب الله لبنان ده کلیومتر در گستره یکصد کیلومتر بوده که این به معنای آن است که حدود 45 شهر و شهرک، هدف موشک های حزب الله لبنان قرار گرفته است .
رئیس مرکز مطالعات غرب آسیا و شمال آفریقا وزارت امور خارجه ادامه داد: حملات حزب الله لبنان به شمال سرزمین های اشغالی به اذعان مقامات صهیونیست یکصد هزار نفر و به استناد رسانه ها دویست هزار نفر را از شمال سرزمین های اشغالی فراری داده که امری قابل تامل است .
وی خاطرنشان کرد: بنیامین نتانیاهو قصد دارد جنگ را تا انتخابات ایالات متحده آمریکا طولانی کند تا شاید فرصتی جدید برایش خلق شود، اما این رژیم با چنان وضعیت آشفته ای روبرو است که حتی نمی تواند در مقابل مشکلات طاقت بیاورد چه برسد بخواهد شرایط را تغییر دهد ./
پایان پیام

نظر شما