شناسهٔ خبر: 67617485 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تبلیعات اسلامی استان یزد:

شور حسینی یزد به جهانیان معرفی شود

یزد- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: یزد، حسینیه ایران همواره در راه اباعبدالله‌الحسین(ع) همه داشته‌های خود را عرضه کرده و باید این شور و حال حسینی به درستی به جهانیان نشان داده شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام علیرضا نجیمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یزد در ماه محرم شور و حال خاصی به خود می‌گیرد و مردم در هر کوی و برزن برای عزاداری اباعبدالله حسین (ع) و یارانش آماده و به عزاداری می‌پردازند.

وی ادامه داد: به همین مناسبت برنامه‌ها و مراسم‌های عزاداری در طول این ایام اجرا می‌شود که این سازمان نیز در این زمینه تلاش خواهد کرد تا فلسفه قیام امام حسین(ع) را در جامعه تبیین کند.

نجیمی افزود: ساماندهی و اعزام مبلغ و مبلغه در راستای پوشش برنامه‌ها و پاسخگویی به شبهات به مناطق مختلف استان از جمله این برنامه‌ها است.

وی از اعزام بیش از ۳۰۰ روحانی به مناطق مختلف استان در ایام محرم خبر داد و گفت: این روحانیون برای تبلیغ و اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبیینی به ویژه در ارتباط با فلسفه قیام امام حسین (ع) و حادثه کربلا اعزام شده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد تأکید کرد: جهاد تبیین، به ویژه در مورد قیام امام حسین (ع) و حادثه کربلا، از برنامه‌های محوری فعالیت این روحانیون است.

وی با اشاره به اینکه در اکثر مساجد و حسینیه‌ها با حضور کارشناسان مذهبی و هیئت‌های عزاداری، برنامه‌های مختلف سوگواری و تبیینی برگزار می‌شود، بیان کرد: برنامه‌های ویژه ماه محرم با مشارکت بیش از یک هزار و ۵۰۰ هیئت و همکاری اساتید حوزه و دانشگاه و کارشناسان مذهبی و فرهنگی پیگیری می‌شود.

نجیمی با اشاره به مراسم روز هفتم محرم نیز گفت: این مراسم در قالب تجمع بزرگ عاشوراییان با حضور هیئت‌های عزاداری یزد برگزار و در سوگ سیدالشهدا عزاداری می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری آئین عزاداری سیزدهم محرم در یزد گفت: این آئین سابقه‌ای یکصد ساله دارد که توسط هیئت‌های مذهبی در مسجد ملااسماعیل برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: بر اساس سنتی قدیمی، این مراسم هر سال در روز ۱۳ محرم برگزار و روحانیون به عنوان صاحب مجلس، پذیرایی از عزاداران را بر عهده دارند و در این مراسم سخنرانان به تبیین واقعه کربلا و درس‌های عاشورا پرداخته و مداحان اهل بیت (ع) نیز به سوگواری و عزاداری شهدای کربلا می‌پردازند.

نظر شما