شناسهٔ خبر: 67617358 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

سرپرست دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان زنجان:

عربستان زائر زنجانی را بدون اجازه دفن کرده است

سرپرست دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان زنجان با اشاره به فوت یک زائر زنجانی در حج گفت: عربستان زائر زنجانی را بدون اجازه دفن کرده است و کنسولگری ایران در عربستان پیگیر انتقال پیکر به کشور است.

صاحب‌خبر -

مجتبی نادعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: «پرویز قاسمی» زائر ۴۵ ساله زنجانی که برای انجام حج تمتع به سرزمین وحی سفر کرده بود، در مکه مکرمه درگذشته و عربستان نیز اقدام به دفن این حاجی زنجانی کرده است.

وی با اشاره به اینکه اقدام عربستان در دفن این حاجی زنجانی بدون اجازه خانواده انجام شده است، اضافه کرد: خانواده این حاجی پیگیر بازگشت پیکر هستند و ما نیز از طریق کنسولگری موضوع را دنبال می‌کنیم.

سرپرست دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان زنجان گفت: این یک روال است که اگر خانواده‌ای راضی به دفن حاجی خود در عربستان نباشد؛ می‌تواند پیکر مطهرش را به زادگاهش برگرداند.

نادعلی افزود: البته حجاجی که در عربستان دفن می‌شوند؛ در یک مکان حرم مانند است اما به هر حال برخی خانواده‌ها تمایل دارند که حاجی آنها در زادگاه خودش دفن شود تا بتوانند مراسمات عزاداری و … را برای وی برگزار کنند.

وی اضافه کرد: البته موضوع انتقال پیکر به کشور زمانبر است چون تقریباً ۲ هزار حاجی در حج تمتع امسال فوت شده است که باید امورات همه آنها از طریق عربستان پیگیری شود.

سرپرست دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان زنجان افزود: با این حال ما به جدیت پیگیر انتقال پیکر این حاجی زنجانی به زادگاهش هستیم.

گفتنی است؛ طبق اعلام سازمان حج و زیارت از کل حجاج فوت شده پیکر ۱۲ نفر از جان باختگان دفن و ۹ پیکر نیز به ایران منتقل شده و انتقال بقیه پیکرها نیز در حال پیگیری است.

نظر شما