شناسهٔ خبر: 67617348 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آغاز تظاهرات شهرک‌نشینان صهیونیست از تل‌آویو به سمت قدس اشغالی + فیلم

تهران- ایرنا- منابع خبری عصر امروز (چهارشنبه) از آغاز تظاهرات شهرک‌نشینان صهیونیست به منظور درخواست آزادی فوری اسرای رژیم صهیونیستی نزد مقاومت فلسطین خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از آغاز تظاهرات شهرک‌نشینان از تل‌آویو به سمت قدس اشغالی و درخواست امضای فوری توافق مبادله اسرا با مقاومت فلسطین خبر داد.

از سوی دیگر تارنمای آکسیوس به نقل از منابع آگاه نوشت: «ویلیام برنز» رئیس سیا، امروز چهارشنبه با مقامات ارشد قطری، مصری و اسرائیلی در دوحه دیدار کرد تا اختلافات باقی‌مانده در چارچوب توافق آتش‌بس و آزادی اسرا در غزه را از بین ببرد و به سمت مذاکرات مفصل حرکت کند.

این رسانه آمریکایی ادامه داد: مقامات اسرائیلی و آمریکایی بیش از هر زمان دیگری نسبت به پتانسیل دستیابی به توافق خوشبین هستند.

آکسیوس نوشت: کاخ سفید در حال ترغیب و فشار بر همه طرف‌ها است تا توافق آتش بس در غزه را به دست آورد؛ توافقی که می‌تواند آزادی ۱۲۰ گروگان و پایان جنگ ۹ ماهه غزه را تضمین کند - یا حداقل منجر به توقف ۴۲ روزه درگیری‌ها و آزادی برخی از گروگان‌ها از جمله شهروندان آمریکایی شود.

دور جدید مذاکرات غیرمستقیم بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس برای دستیابی به توافق آتش بس و مبادله اسیران با میانجیگری مصر و قطر و آمریکا از چند روز پیش آغاز شده است.

جنبش حماس روز دوشنبه بار دیگر تأکید کرد که باوجود انعطاف و تعامل مثبت این جنبش برای دستیابی به توافق آتش‌بس، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مذاکرات کارشکنی می‌کند.

به گزارش ایرنا، با گذشت بیش از ۹ ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

نظر شما