شناسهٔ خبر: 67617335 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

استقبال سهامداران از برنامه های توسعه ای ایرانول - اکونیوز

اقتصاد ایران: مجمع عمومی عادی سالانه منتهی به دوره سال مالی ۲۹/۱۲/۱۴۰۲ شرکت نفت ایرانول با حضور حدود ۹۰ درصد سهامداران در سالن همایش‌های تلاش وزارت کار برگزار شد.

صاحب‌خبر -
- اخبار بازار -

به گزارش تسنیم، در این جلسه پس از ارائه گزارش هیات مدیره به مجمع عمومی، مهندس عیسی اسحاقی مدیر عامل شرکت نفت ایرانول ضمن خیر مقدم به سهامداران گفت : متاسفانه صنعت روانکار سال سختی را پشت سر گذاشت  و فشارهای زیادی به این صنعت از ناحیه کاهش قیمت جهانی محصولات، افزایش قیمت خوراک از ارز ترجیحی به ارز نیمایی، عدم افزایش قیمت انواع روغن موتور، افزایش ده برابری عوارض صادراتی و... وارده شده و امیدواریم در سال جاری این موانع برداشته و این صنعت بتواند در ارائه خدمات مطلوب تر گام هایی را بردارد.

وی افزود: خوشبختانه در سالی که توسط مقام معظم رهبری مزین به "افزایش تولید با مشارکت مردم" شده است همکاران من در شرکت نفت ایرانول توانسته اند در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل علیرغم 20 روز اورهال برخی واحدها، تولید را حدود 50 درصد، فروش مقداری حدود 50 درصد و فروش مبلغی را 67 درصد از 2700 میلیارد تومان به 4600 میلیارد تومان افزایش دهند. 

وی اجرای طرح های توسعه ای را از مهم ترین برنامه های شرکت اعلام کرد و گفت: فاز نخست پروژه بهبود راندمان پالایشگاه روغنسازی تهران ایرانول پس از سالها، بالاخره راه اندازی و آماده افتتاح می باشد.

اسحاقی تاکید کرد" در فاز نخست این پروژه سالانه 11 میلیون لیتر افزایش تولید روغن پایه از محصولات اسلاک وکس گرفته شده و وکس باقی مانده نیز با کیفیت بهتر مواجه خواهد شد. که سالانه بالغ بر 4 میلیون دلار سودآوری برای شرکت خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت نفت ایرانول پروژه یوتیلیتی تهران، بهبود راندمان پالایشگاه ایرانول آبادان و ساخت دفتر مرکزی در پالایشگاه ایرانول تهران و چندین پروژه کوچک را از دیگر طرح های توسعه ای شرکت ذکر کرد.

اسحاقی به اصلاح سبد محصولات همراه با طراحی و تولید محصولات جدید اشاره کرد و گفت : در خرداد ماه سال جاری علاوه بر بازطراحی لوگو شرکت، سه محصول جدید به بازار عرضه شد و سبد محصولات نیز اصلاح گردید.

وی به افزایش 150 درصدی در مبلغ و مقدار صادرات در سه ماهه اول سال جاری اشاره کرد و همکاری با شرکت های دانش بنیان دانشگاهی، راه اندازی کمیته حقوقی و وصول مطالبات، خود کفایی در تولید ظروف را از دیگر برنامه های شرکت در سال جاری اعلام کرد.

همچنین مهندس اسحاقی در این مجمع به پرسش های سهامداران پاسخ داد که برنامه های شرکت مورد تاکید و استقبال سهامداران قرار گرفت .

شایان ذکر است در مجمع امروز شرکت نفت ایرانول و با رای سهامداران شرانول، همچنین صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 29/12/1402، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار، تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره و تعیین پاداش هیئت مدیره مورد تایید و تصویب قرار گرفت و در پایان مجمع رای به تقسیم 19 هزار میلیارد ریال  سود داد که به ازای هر سهم 9500 تعلق گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما