شناسهٔ خبر: 67617153 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

اجرای آیین وقف‌نامه‌ای سوگواری حسینی کتابخانه و موزه ملی ملک در تهران

به‌رسم هر ساله کتابخانه و موزه ملی ملک و بر پایه وقف‌نامه مرحوم حاج حسین آقا ملک، بنیان‌گذار و واقف این مجموعه، آیین سوگواری امام حسین (ع) به مدت پنج‌روز، در خانه تاریخی ملک در تهران، اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) به‌عنوان یکی از هشت آیین وقف‌نامه‌ای کتابخانه و موزه ملی ملک، از هفتم تا یازدهم محرم‌الحرام برابر با ۲۳ تا ۲۷ تیرماه ۱۴۰۳، از ساعت ۸:۳۰ صبح، در محل خانه تاریخی ملک واقع در بازار بین‌الحرمین تهران برپا خواهد شد و شرکت در این مراسم برای عموم آزاد است.
این آیین وقف‌نامه‌ای محرم با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر اصلانی، مداحی مهدی عزیزیان و همچنین قرائت زیارت عاشورا برگزار می‌شود.
کتابخانه و موزه ملی ملک از علاقه‌مندان برای شرکت در این مراسم به نشانی: بازار بزرگ تهران، پله نوروزخان، بازار بین‌الحرمین، پلاک ۲۷، خانه تاریخی ملک، دعوت می‌کند.
همچنین باتوجه‌به برگزاری این مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و یاران وفادارش، ساعات خدمات‌رسانی کتابخانه و موزه ملی ملک در روزهای شنبه و یکشنبه، ۲۳ و ۲۴ تیرماه با تأخیر و از ساعت ۱۱ آغاز خواهد شد و چهارشنبه ۲۷ تیرماه نیز این مجموعه، خدمات‌رسانی ندارد و تعطیل است.
گفتنی است، کتابخانه و موزه ملی ملک در سال ۱۳۱۶ شمسی بر بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) وقف شده است و در حال حاضر به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، خیابان ۳۰ تیر، خیابان یارجانی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)»، میزبان دوستداران فرهنگ و تاریخ اسلامی- ایرانی است.

نظر شما