شناسهٔ خبر: 67617152 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه ایلام:

راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن تبیین صحیح قیام عاشورا است

رضا پاکزاد

امام جمعه ایلام گفت: خدمت صادقانه موجب دلگرمی و همراهی مردم با نظام اسلامی‌ می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین  «اله‌نور کریمی‌تبار» امروز چهارشنبه، ۲۰ تیرماه ۱۴۰۳، در جمع کادر درمان و کارکنان بیمارستان تخصصی کوثر شهر ایلام اظهار کرد: خداوند متعال دنیا را برای امتحان انسان‌ها خلق کرده است و انسان در این دنیا به طُرق مختلف مورد آزمایش الهی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دنیا دارای جذبه‌های بسیاری است و انسان باید تلاش کند که این جذبه‌ها، او را از بندگی خدا دور نکند، افزود: امام حسین(ع) خطاب به یارانش برای همراهی ایشان به سمت کربلا فرمودند که هر که می‌خواهد با من بیاید جانش را در راه ما ببخشد و آماده ملاقات با خدا باشد.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه امروز ما وارث فرهنگ حسینی هستیم، وارث خون شهدایی هستیم که در راه خدا و خدمت به ملت مسلمان به شهادت رسیده‌اند، افزود: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی، با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی، همواره در تلاش هستند که اذهان جامعه را مهندسی کنند و راه مقابله با این تهاجمات فرهنگی، توسعه و ترویج فرهنگ حسینی و درک و تبیین صحیح قیام عاشورا است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) در عاشورای حسینی برای امر به معروف و نهی از منکر بود، ابراز کرد: در جامعه اسلامی همه در برابر هم مسئول هستند و نباید نسبت به دیگران بی تفاوت بود، امروز باید تلاش کرد که با تأسی از نهضت عاشورایی، در راستای ارتقای دینی و اعتقادی خود تلاش کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه ماه محرم فرصت بسیار مناسبی برای بهره‌مندی از ارزش‌ها و فرهنگ حسینی است، ابراز کرد: کارکنان بیمارستان کوثر، باید تلاش کنند که حسینی باشند و این حسینی بودن در رفتار و گفتار کادر درمان بیمارستان کوثر نمود و تبلور داشته باشد و به یک الگوی مناسب در بین بیمارستان‌های کشور تبدیل شود.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه امروز وظیفه و مسئولیت همه خدمت به مردم است، گفت: خدمت صادقانه به مردم شکر نعمت‌های الهی است و این خدمات زمینه‌ساز پویایی جامعه و زمینه سازی برای ترقی دینی و اجتماعی جامعه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خدمت صادقانه به مردم موجب دلگرمی آنان به نظام اسلامی، اقتدار ملی و حضور مردم در صحنه‌های مختلف می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما