شناسهٔ خبر: 67617090 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

اینها مهمترین تفاوت ها و بهبودهای گلکسی زد فولد 6 نسبت به نسل قبل هستند

صاحب‌خبر -

بدون شک عنوان بهترین گوشی تاشو سامسونگ به Galaxy Z Fold 6 می‌رسد. اما سامسونگ گلکسی زد فولد 6 چه تفاوت ها و بهبودهایی نسبت به نسل قبل یعنی گلکسی زد فولد 5 داشته است؟

برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۹ بود که سامسونگ از سری گوشی‌های تاشو خود رونمایی کرد. سری گوشی‌های جذابی که موفق ظاهر شدند تا امروز در رویداد گلکسی آنپکد 2024 شاهد پرده‌برداری از گلکسی زد فولد 6 باشیم. به‌نظر می‌رسد. برخی بر این باور هستند که اکنون زمان مناسبی برای رفتن سمت یک گوشی تاشو است. مخصوصا اینکه سامسونگ بسیاری از مشکلات نسل‌های پیشین گلکسی فولد را برطرف کرده است. در ادامه نگاهی به تفاوت های گلکسی زد فولد 6 با نسل قبل خواهیم داشت.

تغییرات و تفاوت های گلکسی زد فولد 6 در مقایسه با نسل قبل

گوشی تاشو گوشی تاشو

اول از همه باید تاکید کنیم که سامسونگ سراغ تغییرات انقلابی نرفته است؛ زیرا گلکسی زد فولد 5 نیز دستگاهی جذاب و توانمند بود. هرچند این گوشی مشکلات خاصی داشت که باعث می‌شد کاربر کمی آزرده‌ خاطر شود. مشکلاتی که خوشبختانه در نسل جدید گوشی سامسونگ دیده نمی‌شوند.

طراحی بهتر و مقاوم‌تر

گلکسی زد فولد 6 با فریم آلومینیوم آرمور همراه شده است که نسبت به نسل گذشته حدود ۱۰ درصد مقاومت بیشتری دارد. حضور گوریلا گلس ویکتوس 2 در پنل پشتی و نمایشگر بیرونی نیز باعث می‌شود که دستگاه مقاومت بالایی در برابر ضربه و خط‌و‌خش داشته باشد. علاوه بر اینها، سامسونگ لبه‌های تاشو را تقویت کرده تا در صورت وارد شدن ضربه‌های ناگهانی ساختار لولا آسیب نبیند.

تفاوت گلکسی زد فولد 6 نسل قبل تفاوت گلکسی زد فولد 6 نسل قبل

شرکت کره‌ای همچنین در طول مراسم معرفی Galaxy Z Fold 6 اعلام کرد که لایه‌های نمایشگر را بهبود بخشیده تا هم مقاومت بیشتری داشته باشند و هم چروک وسط صفحه کمتر دیده شود. البته چروک صفحه گلکسی زد فولد 6 کمتر شده است؛ اما همچنان به‌راحتی در برابر چشمان شما قرار می‌گیرد.

از دیگر تفاوت های گلکسی زد فولد 6 با نسل قبل خود می‌توان به ضخامت و وزن دستگاه اشاره کرد. گلکسی زد فولد 6 نسبت به زد فولد 5 حدود ۱۴ گرم سبک‌تر شده است و حالا به‌عنوان باریک‌ترین گوشی تاشو سامسونگ شناخته می‌شود. تاییدیه IP48 نیز باعث می‌شود که گوشی در برابر نفوذ آب و گرد‌وغبار مقاوم‌تر باشد. این در حالی است که نسل پیشین تنها با تاییدیه IPX8 عرضه شده بود.

تفاوت های نمایشگر گلکسی زد فولد 6 با نسل قبل

سامسونگ وضعیت نمایشگر گلکسی زد فولد 6 را از دو جهت بهبود بخشیده است. اول از همه اینکه نمایشگر بیرونی کمی عریض‌تر شده است و حالا نسبت تصویر ۲۲.۱ به ۹ را ارائه می‌دهد. در واقع می‌توان گفت که نمایشگر بیرونی گلکسی زد فولد 6 همانند نسل قبل بی‌قواره نیست و تجربه کاربری بهتری را در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

تفاوت گلکسی زد فولد 6 نسل قبل تفاوت گلکسی زد فولد 6 نسل قبل

نمایشگر اصلی گوشی نیز علاوه بر حفظ ویژگی‌های جذاب پیشین، حالا بسیار روشن‌تر است. سامسونگ توانسته روشنایی نمایشگر را از ۱۷۵۰ نیت در گلکسی زد فولد 5 به ۲۶۰۰ نیت برساند. بدین‌ترتیب کاربران مشکلی با استفاده از گوشی در محیط روشن نخواهند داشت.

قدرت پرداشی بیشتر و گرمازدایی بهتر

در ادامه بررسی تفاوت های گلکسی زد فولد 6 با نسل قبل باید به قدرت پرداشی اشاره کنیم. سامسونگ زد فولد را دستگاهی فوق‌العاده برای بازی کردن می‌داند. به‌همین‌خاطر نیز شاهد استفاده از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 به همراه فناوری رهگیری پرتو هستیم. ترکیب این دو با یک نمایشگر ۷.۶ اینچی تاشو می‌تواند بسیار جذاب باشد.

گوشی تاشو گوشی تاشو

شرکت کره‌ای همچنین محفظه بخار مورد استفاده در گلکسی زد فولد 6 را ۱.۶ برابر بزرگتر از نسل قبل کرده است. این تغییر باعث می‌شود که کاربر با مشکل داغ شدن گوشی مواجه نشود و بتواند برای مدت بیشتری بدون افت عملکرد بازی کند. طبیعتا این مسئله برای اجرای همزمان چند برنامه نیز مفید خواهد بود.

اضافه شدن هوش مصنوعی

از دیگر تفاوت های بسیار مهم گلکسی زد فولد 6 با نسل قبل اضافه شدن هوش مصنوعی Galaxy AI است. حالا گلکسی جدید می‌تواند صحبت‌های انجام شده به زبانی دیگر را شنیده و در لحظه ترجمه کند. با این تفاوت که متن اصلی در یک سمت صفحه تاشو و متن ترجمه در سمت دیگر ظاهر می‌شود.

تفاوت گلکسی زد فولد 6 نسل قبل تفاوت گلکسی زد فولد 6 نسل قبل

همچنین کاربران می‌توانند با قلم S Pen دور یک تصویر خط بکشند و سپس گوگل نتایج جستجو را نشان دهد. البته خط کشیدن دور تصویر می‌تواند شما را به بخش Generative AI نیز هدایت کند. در این بخش شما مي‌توانید یک نقاشی کلی بکشید و سپس گوشی تصویری مشابه را به عکس اول اضافه کند.

پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی

سامسونگ به‌خاطر پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی از گوشی‌های خود و ارائه نسخه‌های جدید رابط کاربری وان یو آی معروف است. بنابراین جای تعجب ندارد که یکی از تفاوت های گلکسی زد فولد 6 با نسل قبل پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌تر باشد. گوشی تاشو جدید سامسونگ با اندروید 14 عرضه شده است؛ اما تا اندروید 21 را دریافت خواهد کرد.

گوشی تاشو گوشی تاشو

کیفیت ساخت بالاتر، مقاومت‌ بیشتر و پشتیبانی نر‌م‌افزاری طولانی باعث می‌شود که کاربران نگران تعویض اجباری گلکسی زد فولد 6 نباشند. هرچند در کنار همه این موارد باید قیمت بالای Galaxy Z Fold 6 را نیز در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید:
سامسونگ گلکسی زد فولد ۶ اینجاست؛ مستحکم، پرقدرت و زیبا گلکسی واچ اولترا معرفی شد؛ اولین ساعت سامسونگ با پسوند اولترا یک هیولای واقعی است حلقه هوشمند سامسونگ گلکسی رینگ به طور کامل معرفی شد

نظر شما