شناسهٔ خبر: 67617005 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

ماجرای لغو نشست هیأت‌های مسکو-دهلی‌نو در سفر «مودی»

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز به تشریح چرائی لغو گفتگوها میان هیأت‌های مسکو- دهلی‌نو در جریان دیدار نخست وزیر هند با رئیس جمهور روسیه پرداخت.

صاحب‌خبر -

به نقل از خبرگزاری ریانوستی، دیمیتری پسکوف، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: هر آنچه که اکنون در محور خارکیف (در جریان برگزاری عملیات ویژه روسیه در اوکراین) اتفاق می افتد تابع وظیفه تضمین امنیت بلگورود است.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه ادامه داد: تصمیم تعدادی از ورزشکاران روس برای عدم شرکت در بازی های المپیک پاریس مبنی بر این است که هر فدراسیون شرایط خاص خود را دارد و باید با احترام با آن برخورد شود.

دیمیتری پسکوف، در ادامه افزود: لغو گفتگوها میان هیأت های طرفین به دلیل برنامه زمانی سران و گفتگوی جامع درباره موضوعات مختلف در قالب محدود بود. موضوعات مدنظر طرفین مورد پوشش قرار گرفت. در جریان مذاکرات پوتین و مودی هیچ اختلاف نظری وجود نداشت.

وی خاطرنشان کرد: کرملین اظهارات کِر استارمر نخست وزیر جدید انگلیس درباره موشک های سایه طوفان را مشاهده نکرده است، اما آن را گام غیرمسئولانه دیگری به سوی تشدید تنش ها می داند.

 

نظر شما