شناسهٔ خبر: 67616892 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

ویژه برنامه‌های رادیو ایران در دهه اول محرم/ از پوشش مراسم شیرخوارگان حسینی تا مراسم عزاداری حسینیه‌ها

رادیو ایران به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سالار شهیدان اباعبدالله(ع) ویژه برنامه‌های متعددی را به تهیه کنندگی حسین معصومی روانه آنتن می‌کند.

صاحب‌خبر -

حسین معصومی، تهیه کننده رادیو ایران در گفت‌وگو با خبرنگار هنر آنلاین از برنامه‌های این شبکه رادیویی در ایام ماه محرم خبر داد و گفت: با هدف گرامیداشت مقام علی‌اصغر(ع) برنامه «شش ماهه بلند بالا»، با موضوع تربیت اسلامی در قالب اطلاع‌رسانی و ویژه پوشش مراسم شیرخوارگان حسینی تقدیم مخاطبان خواهد شد.

وی افزود: این ویژه برنامه روز جمعه 22 مرداد ساعت 9:00 از رادیو ایران پخش می‌شود.

تهیه کننده رادیو ایران با بیان اینکه برنامه «عشق است و آتش و خون» نیز از پنجشنبه شب، 21 تیرماه آغاز می‌شود و تا جمعه هفته آینده ادامه دارد، عنوان کرد: این برنامه یک برنامه ترکیبی است، موضوع واحدی دارد و براساس سبک زندگی حسینی آن را انتخاب کردیم.

معصومی جزئیات این برنامه رادیویی را تشریح کرد و گفت: این ویژه برنامه که با نگاه به قیام عاشورا از ۲۱ تا ۲۹ تیر، با اجرای حامد نجم الهدی و مهرناز فقهی و با حضور حجت الاسلام علی آقابابا، تقدیم مخاطبان رادیو ایران می‌شود، آیتم‌هایی همچون نمایش، روایت‌های عاشورایی، مقتل خوانی و کارشناسی در حوزه سبک زندگی را در خود جای داده است.

وی به برنامه «حسینیه ایران» نیز اشاره و اظهار کرد: این برنامه از شب تاسوعا تا شام غریبان پخش می‌شود و با رویکرد هر خانه یک حسینیه مراسم عزاداری حسینیه‌های مختلف را روانه آنتن می‌کند.

تهیه کننده رادیو ایران خاطرنشان کرد: برای ایام تاسوعا و عاشورای حسینی نیز ویژه برنامه خواهیم داشت.

نظر شما