شناسهٔ خبر: 67616744 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

آخرین وضعیت سرخابی‌ها در مسیر تشکیل تیم زنان؛

پرسپولیس برای قهرمانی، استقلال شاید لیگ یک!

با الزام تیم‌داری باشگاه‌ها در حوزه زنان، همه منتظر تشکیل تیم زنان سرخابی‌های پایتخت هستند؛ اما این دو باشگاه تاکنون رویه‌ای کاملا متفاوت نسبت به یکدیگر نشان داده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ الزام قطعی و رسمی کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در خصوص اینکه باشگاه‌های لیگ برتری برای حضور در مسابقات آسیایی باید تیم زنان خود را تشکیل بدهند؛ باشگاه‌های بزرگ را به تکاپو انداخته که هرچه سریع‌تر در این مسیر گام بردارند. در میان تیم‌های اول تا پنجم جدول سال گذشته، سپاهان تنها تیمی است که سال‌هاست در لیگ برتر زنان تیم دارد؛ بدین ترتیب، پرسپولیس، استقلال، تراکتور و ذوب‌آهن به همراه تیم‌های دیگری مثل فولاد و گل‌گهر که برای خود شانس کسب سهمیه آسیایی قائل هستند؛ در تلاش برای تشکیل تیم زنان خود هستند. ضمن اینکه ملوان هم یکی از باتجربه‌ترین تیم‌های زنان در فوتبال ایران را دارد و از این حیث در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

به گزارش ورزش سه، در میان تمام 16 باشگاه لیگ برتری مردان، بدیهی است که جامعه فوتبال منتظر واکنش رسمی و قطعی سرخابی‌ها در خصوص مصوبه جدید هیئت رئیسه فدراسیون هستند. پرسپولیس چندی پیش رسما طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد مطابق الزامات، تشکیل تیم زنان را در اولویت قرار خواهد داد اما نیاز به امکانات بیشتری دارد چراکه قصد این باشگاه داشتن یک تیم زنان در قامت قهرمانی است. بر اساس آنچه منابع آگاه می‌گویند، بعد از شروع تمرینات تیم مردان پرسپولیس که از روز شنبه 23 تیر ماه خواهد بود، مدیران این باشگاه به سراغ اقدامات لازم برای تشکیل تیم زنان خود خواهند رفت. تشکیل یک کارگروه زنان و رایزنی برای خرید امتیاز لیگ برتری، نخستین گام درویش و بادامکی خواهد بود و در واقع همانطور که این باشگاه در اطلاعیه خود اعلام کرده بود؛ تیم زنان این باشگاه برای جنگیدن در کورس قهرمانی وارد رقابت‌ها خواهد شد.

اما از سوی دیگر استقلال در این پرونده وضعیت کاملا متفاوتی نسبت به همتای خود دارد. با توجه به وضعیت نه چندان مطلوب تیم مردان استقلال و شروع تمرینات این تیم با تنها 9 بازیکن که البته چهار نفر از آن‌ها هم در اعتراض به شرایط موجود، تمرین نکردند؛ اولویت فعلی این باشگاه سر و سامان بخشیدن به تیم مردان است. وضعیت نامشخص سمیعی و فعالیت کم در بازار نقل و انتقالاتی، هواداران این تیم را نگران کرده است. مدیران استقلال تاکنون هیچ ارتباطی با سازمان لیگ در خصوص تشکیل تیم زنان خود نداشته‌اند و حتی بر اساس آنچه منابع آگاه می‌گویند؛ به جهت ملزم بودن تیم داری در بخش زنان، احتمالا این باشگاه بعد از فروکش کردن تب نقل و انتقالات تابستانی، درخواست حضور در لیگ دسته اول زنان را به سازمان لیگ خواهد داد تا به نوعی موانع قانونی را برطرف سازند.

نکته قابل توجه این است که در صورت تیم‌داری استقلال در لیگ یک و پرسپولیس در لیگ برتر، سال آینده امکان تماشای داربی زنان وجود نخواهد داشت و برگزاری این مسابقه منوط به حضور هر دو تیم در یک رده از فوتبال باشگاهی زنان خواهد بود.

258 258

نظر شما