شناسهٔ خبر: 67616631 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرعامل ستاد دیه کشور:

پویش «هر هیئت، آزادی یک زندانی غیرعمد» در کشور برگزار می‌شود

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: پویش «هر هیئت، آزادی یک زندانی غیرعمد» در کشور برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، علی شمس امروز - چهارشنبه بیستم تیر- در جلسه ستاد دیه کشور اظهار کرد: ستاد دیه در روزهای سوگواری محرم بنا دارد با برپایی پویش مردمی «هر هیئت، آزادی یک زندانی» زمینه آزادی ۲۰۰۰ هزار زندانی جرایم غیرعمد را فراهم کند.

وی تصریح کرد: نمایندگی‌های این نهاد حمایتی در سراسر کشور بنا به ظرفیت‌های بومی و امکانات استانی با همکاری هیئات عزاداری و مسئولین تکایای سیار و حسینیه‌های تاریخی در نظر دارند در قالب برپایی پویشی با عنوان «هر هیئت، آزادی یک زندانی غیرعمد» زمینه رهایی این افراد محکوم مالی اولویت‌دار را که بدلیل ارتکاب جرایم غیرعمد گرفتار بند شده‌اند فراهم کرده و در ایام محرم و صفر زمینه بازگشت آن‌ها را به آغوش جامعه فراهم کند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور افزود: کمک‌های مردمی به ستاد دیه کشور در سال جاری نسبت به مدت مشابه گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته که این عدد در استان زنجان ۴۰ درصد است که جای قدردانی دارد.

شمس افزود: استان زنجان امسال از حیث جمع‌آوری کمک‌های آحاد مردم برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد مالی رتبه نخست کشور را کسب کرد که جای تشکر دارد.

وی اضافه کرد: این کمک‌های مردمی بسیار ارزشمند است و موجب آزادی بسیاری از زندانیان جرایم غیرعمد مالی در سراسر کشور می‌شود.

شمس با تاکید بر فرهنگ سازی کمک‌های مردمی در این زمینه، گفت: رسانه‌ها و صدا و سیما می‌توانند نقش مؤثری در افزایش کمک‌های مردمی به ستاد دیه داشته باشند و باید از ظرفیت آنها در این خصوص استفاده کرد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان نیز در این جلسه گفت: کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد مالی در استان زنجان در سال جاری به لحاظ برخورداری از مردمی متدین، ولایتمدار و خیر افزایش یافت و به تعبیری زنجان بهشت خیران است.

حجت الاسلام علی فرجی برحق افزود: کمک‌های مردمی در جشن گل‌ریزان امسال در طول ماه مبارک رمضان با تلاش مسئولان امر با مشارکت آحاد مردم رشد ۴۰ درصدی داشت و همواره شاهد افزایش این مشارکت‌های خوب مردم در کارهای خیر و خداپسندانه بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: در استان زنجان در انجام وظایف قانونی و اجرای عدالت وفاق و همدلی وجود دارد که این موضوع برای اجرای برنامه‌ها و سیاست‌ها بسیار اثرگذار است.

نظر شما