شناسهٔ خبر: 67616583 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

به همت مدیر فرهنگی و امور فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزارشد؛

برگزاری پاتوق گفتگو عفاف و حجاب در دانشگاه

مسئول نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه در جلسه هم اندیشی عفاف و حجاب در دانشگاه گفت: باور خیلی از افراد این است که عفاف همان حجاب است اما باید دانست عفاف یک امر درونی و باور قلبی است و حجاب نمود بیرونی عفاف است که من به شخصه بر این باورم که عفاف در قلب مردم ایران نهادینه است.

صاحب‌خبر -

در جامعه سنتی ما حجاب اسلامی محکم‌ترین وسیله‌ای است که زن می‌تواند به کمک آن، امنیت و آرامش کند؛ اما متأسفانه با وضعیت رواج بدحجابی در جامعه این سخنان کم‌کم ارزش خود را از دست خواهد داد.

برگزاری پاتوق گفتگو عفاف و حجاب در دانشگاه

هم‌افزایی با سایر دستگاه‌ها در بحث حجاب و عفاف نقشبسزایی دارد

به گزارش مفدا کردستان مدیر فرهنگی و امور فوق برنامه دانشگاه گفت: خوشبختانه دانشجویان ما به مسئله رعایت حجاب در محیط آکادمیک دانشگاهی آگاهند و به این امر توجه دارند.

محمد سلیمانی ضمن اشاره به بحث رعایت قوانین در دانشگاه افزود: پوشش حرفه ای یک قانون است نه تحمیل، همانطور که من در حرفه ی بیمارستانی موظف به رعایت پوشش مخصوص آنجا هستم،و در محیط دانشگاهی هم باید همین توجه را داشته باشم.

وی با اشاره به اهمیت هم افزایی و شبکه سازی با سایر دستگاه ها، گفت: وقتی ما با سایر دستگاه ها و ارگان ها ارتباط و تعامل داشته باشیم قطعا باعث ایده های نوآورانه و خلاقانه خواهد شد همانطور که در مسابقه انتخاب صالحان هزارو ۶۵۰ نفر علاقمند شرکت کردند و مورد توجه خیلی از همکاران در بخش های مختلف استان قرار گرفت.

مدیر فرهنگی به تاثیر رسانه ی ملی در باز نشر اخبار تاکید کرد و گفت: بخش علمی و دانشگاهی بسیار نقش مهمی را در جامعه ایفا می‌کنند و چه خوب است که رسانه ملی توجه بیشتری را به این قشر داشته باشد.

برگزاری پاتوق گفتگو عفاف و حجاب در دانشگاه

تغییر رفتار نادرست یک جامعه در زمان کوتاه امکان پذیر نیست

کارشناس انطباق دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: مسئله حجاب و عفاف یک مقوله مهم است که اصلاح آن در جامعه زمان‌بر است.

شرافت محمدی به عملکرد دانشگاه علوم پزشکی کردستان در حوزه عفاف و حجاب در سال گذشته، اشاره کرد وافزود: ارسال ابلاغیه های مربوط به رعایت پوشش حرفه ای به تمامی پرسنل بیمارستان و دانشکده ها همچنین برگزاری کارگاه اخلاق حرفه ای و پوشش حرفه ای با امتیاز آموزش مداوم ویژه پزشکان و پرستاران از برنامه انجام شده در حوزه عفاف و حجاب می باشد.

وی ادامه داد: اهدای جایزه به دانشجویان محجبه، برگزاری کرسی آزاد اندیشی کمیته مناظرات دانشجویی و اجرای برنامه پنجشنبه های عفیفانه توسط کانون حجاب و عفاف دانشگاه از دیگر برنامه های دانشجویی این حوزه می باشد.

کارشناس انطباق افزود: طبق سنجه های اعلامی پایش تمام بیمارستان ها، ستاد، معاونت ها در سال دو بار انجام می‌شود و گزارش عملکرد به آن مجموعه‌ ارسال خواهد شد که این گزارش در نمره سالیانه آن مرکز موثر است.

برگزاری پاتوق گفتگو عفاف و حجاب در دانشگاه

نظر شما