شناسهٔ خبر: 67616536 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده سپاه آستارا:

برنامه های ویژه گرامیداشت محرم و صفر در سواحل آستارا اجرا می شود

آستارا- ایرنا - فرمانده سپاه آستارا با گرامیداشت ایام محرم و صفر گفت: با توجه به مسافر پذیر بودن شهرستان، با حفظ حرمت این ماه ها باید برنامه های ویژه فرهنگی و اجتماعی در ساحل با هدف فراهم سازی فضای با نشاط و پویا برای جوانان و خانواده ها و بهره برداری سالم از دریا پیش بینی و اجرا شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ بهزاد قنبری روز چهارشنبه در جلسه ستاد سواحل شهرستان آستارا، تاکید کرد: حفظ حرمت ماه های محرم و صفر در سواحل و تفرج گاه های شهرستان آستارا ضروری است.

وی افزود: با کارشناسی و مطالعه دقیق در طرح سالم سازی دریای خزر نسبت به استفاده از این مواهب الهی برای گردشگران در ماه های محرم و صفر برنامه ریزی می شود.

فرمانده سپاه شهرستان آستارا با اعلام اینکه نمی توان طرح دریا را برای استفاده گردشگران و توریست منع کرد، ادامه داد: می توان با حفظ احکام شرعی و اسلامی و اقدامات درست در این ماه ها که ایام اندوه اهل بیت (ع) است بهترین استفاده را در راستای حفظ ارزش ها بکار برد.

سرهنگ قنبری به انتخاب راه حل کارشناسی شده برای اجرای دقیق طرح سالم سازی دریا اشاره کرد و گفت: با حفظ ارزش های اسلامی و جایگاه نظام می توانیم از این مواهب طبیعی و الهی استفاده کنیم و یکی از این راه ها برگزاری مراسم های ویژه مذهبی در بوستان ها، تفرج گاه ها و سواحل است.

وی تاکید کرد: تمامی گردشگرانی که به شهرستان بندر مرزی آستارا سفر می کنند نسبت به رعایت مسائلی که در جهت حفظ حرمت این ماه عزیز لحاظ شده است، اهتمام لازم را داشته باشند.

فرمانده سپاه شهرستان آستارا خدمات رسانی مطلوب در سطح سواحل و طرح های سالم سازی دریا، کاهش خطرات، بهره مندی مناسب مسافران و گردشگران از سواحل، برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری و غیره را از سیاست های ستاد ساماندهی سواحل شهرستان دانست.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

نظر شما