شناسهٔ خبر: 67616366 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

چین با گسترش ناتو در منطقه آسیاپاسیفیک مخالفت کرد

چین اتهامات ناتو درباره اینکه این کشور امنیت و منافع اعضای این پیمان نظامی را به چالش می‌کشد، رد و با تلاش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی برای گسترش حضور در منطقه آسیاپاسیفیک مخالفت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ ناتو سه‌شنبه در جلسه سران این ائتلاف در لیتوانی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که چین با «سیاست‌های قهری و بلندپروازانه» امنیت، منافع و ارزش‌های این ائتلاف نظامی را به چالش می کشد.

ناتو افزود: چین از طیف وسیعی از ابزارهای سیاسی، اقتصادی و نظامی برای افزایش حضور جهانی و اعمال قدرت خود بهره می‌گیرد و درباره راهبرد، نیات و تقویت توان نظامی خود مبهم عمل می‌کند.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی گفت: عملیات سایبری و مخرب چین و لفاظی تقابل جویانه و انتشار اطلاعات نادرست، متحدان ناتو را هدف گرفته و به امنیت این ائتلاف ضربه می‌زند.

دفتر نمایندگی چین در اروپا سه‌شنبه اعلام کرد که این بیانیه واقعیت‌های اساسی را نادیده گرفته و سیاست و موضع چین را وارونه جلوه داده و عامدانه چین را بی‌اعتبار کرده است.

دفتر نمایندگی چین در اروپا افزود: ما این مساله را قویا رد می‌کنیم.

این نهاد چینی اعلام کرد که پکن با «حرکت ناتو به سمت شرق و منطقه آسیاپاسیفیک» مخالف است و هشدار داد که هر اقدام تهدیدآمیزی علیه حقوق پکن با پاسخ قاطعی روبرو خواهد شد.

منبع: ایسنا

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما