شناسهٔ خبر: 67616318 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امکان حذف 12 تیم در لیگ یک

ابوالفضل نفر

تیم های سایپا، چادرملو و آریو با اعلام فدراسیون فوتبال تنها تیم هایی هستند که مجوز ملی را دریافت کردند. در کنار آنها باشگاه های مس کرمان، خیبر خرم آباد و فجر سپاسی هم جز تیم هایی هستند که علی رغم انجام اقدامات لازم، حائز شرایط دریافت مجوز ملی تشخیص داده نشده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، هفتمین جلسه هیات بدوی مجوز باشگاهی پس از بررسی همه مستندات باشگاه های لیگ یک، تصمیمات خود را در زمینه باشگاه های متقاضی دریافت مجوز اعلام کرد. طبق آمار اعلام شده سه باشگاه مذکور با توجه به عملکرد مطلوب در معیار های الزامی B و A که با جریمه هم همراه بود، تنها تیم هایی هستند که توانستند مجوز ملی را دریافت کنند. سه باشگاه دیگر اقدامات لازم را برای دریافت مجوز انجام دادند اما آن ها به دلیل نقص در مدارک بارگذاری شده، در چندین معیار الزامی A حائز شرایط دریافت مجوز ملی تشخیص داده نشده اند و  آنها برای تعیین و نوع جرایم به کمیته انضباطی فرا خوانده خواهند شد.

نفت مسجد سلیمان، مس شهر بابک، نفت و گاز گچساران، مس سونگون، پارس جنوبی جم، استقلال ملاثانی، شهر راز شیراز، شهرداری آستارا، داماش گیلان، دریا بابل، شاهین بند عامری و خوشه طلایی ساوه تیم هایی هستند که همچنان اقدام به دریافت مجوز ملی باشگاهی لیگ آزادگان را انجام ندادند و جرایم از سئی کمیته انضباطی فدراسیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت. عدم صدور مجوز برای 12 باشگاه لیگ دسته اولی در حالی است که در صورت اجرای قطعی این باشگاه ها اجازه حضور در لیگ یک را نخواهند داشت.

تعدادی از تیم های لیگ یکی هستند که در کنار عدم دریافت مجوز وضع مشخصی بر روی نیمکت خود در فصل جدید ندارند  و تنها 9 تیم هستند که سرمربیان فصل جدیدشان را انتخاب کردند. 

طبق اعلام باشگاه ها سیاوش اکبرپور سرمربی استقلال ملاثانی، محسن بنگر سرمربی شهرداری آستارا، مهدی پاشازاده سرمربی شاهین بندر عامری، داریوش یزدی سرمربی نفت و گاز گچساران، پیروز قربانی سرمربی فجر سپاسی، رضا مهاجری سرمربی خیبر، سعید اخباری سرمربی چادرملو اردکان و ابراهیم صادقی سرمربی سایپا هستند.

تیم های خیبر و چادرملو که در فصل گذشته تیم های اول تا دوم رقابت های لیگ یک شدند، به همکاری با سرمربیان خود ادامه دادند و راهی لیگ برتر شدند. تا به اینجا در فصل جدید لیگ یک شاهد رقابت سرخابی ها در قامت سرمربی خواهیم بود و بازیکنان سابق پرسپولیس و استقلال به رقابت در کنار زمین می پردازند و باید دید تیم های باقی مانده چه برنامه ای در دستور کار قرار دارند.

انتهای پیام

نظر شما