شناسهٔ خبر: 67616261 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جوانی جمعیت اولویت نخست طرح‌های تحقیقاتی علوم پزشکی همدان است

همدان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: جوانی جمعیت و فرزندآوری با توجه به اینکه کشورمان با خطر پیری جمعیت روبروست، در اولویت نخست طرح های تحقیقاتی این دانشگاه قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدی مهدی مجذوبی روز چهارشنبه در قرارگاه جوانی جمعیت بیان کرد: طرح تحقیقاتی با موضوع ازدواج کارکنان مجرد این دانشگاه انجام و این طرح‌ در قرارگاه جوانی جمعیت همدان مورد بررسی قرار گیرد.

بهتر است از دانش و تجارب اثرگذار و موفق در تحقق اهداف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت سایر دانشگاه ها استفاده شود.

وی بیان کرد: آسیب شناسی موضوع جمعیت و شناسایی موارد اثرگذار در سطح جامعه، نیازمند بررسی دقیق‌ است که باید در دستور کار قرار گرفته و مؤلفه های موثر بر نرخ موالید بررسی شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز اظهار کرد: ۲۰ مورد اولویت پژوهشی توسط معاونت تحقیقات دانشگاه احصا شده که جوانی جمعیت در اولویت نخست است که ذیل آن می توان طرح های تحقیقاتی فراوانی در حوزه جمعیت انجام داد.

شکوهی افزود: برای تعمیق و تداوم اقدامات این حوزه، می طلبد پژوهشگران حوزه جمعیت با هدف ارائه گزارش نتایج طرح‌های تحقیقاتی انجام شده در جلسات قرارگاه دعوت شوند.

علیرضا توقیری مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیزبا بیان اهمیت بررسی فضاسازی تبلیغاتی جوانی جمعیت در مراکز درمانی استان گفت: چنانچه در اعتباربخشی بیمارستان ها این موضوع به عنوان یکی از سنجه های مربوطه لحاظ شود نتایج بهتر و گسترده‌تری را شاهد خواهیم بود.

نظر شما