شناسهٔ خبر: 67616206 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خطاب به فرستاده آمریکا؛

ادعای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: مخالف بازگشت حماس به گذرگاه رفح هستیم

تهران- ایرنا- وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که این رژیم باوجود آمادگی برای بازگشایی گذرگاه رفح اما درباره بازگشت حماس به منطقه تسامح نخواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های فلسطینی، «یواو گالانت» امروز چهارشنبه افزود: در دیدار با «برت مک گورک»، مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا در امور خاورمیانه اعلام کردم که تل آویو با بازگشایی گذرگاه رفح بین غزه و مصر موافق است؛ اما با بازگشت حماس به منطقه هیچ گونه تسامحی نخواهد داشت.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد که گالانت در دیدار با مک گورک بر اهمیت بهره برداری از فرصت دستیابی به توافق تأکید کرده است.

دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در این باره اعلام کرد: بنیامین نتانیاهو امروز با برت مک گورک فرستاده ویژه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دیدار کرد.

بنا به اعلام دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی، نتانیاهو در این دیدار بر پایبندی این رژیم به توافق احتمالی آتش بس به شرط رعایت خطوط قرمز تعیین شده توسط تل آویو تاکید دارد.

روز دوشنبه تارنمای آکسیوس اعلام کرد که در این روز، ویلیام برنز مشهور به بیل برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا و برت مک گورک مشاور ارشد بایدن در امور خاورمیانه با مقامات ارشد امنیتی رژیم اسرائیل و مصر در قاهره دیدار می‌کنند تا درباره توافق آتش‌بس در غزه، آزادی اسرا و ترتیبات تامین امنیت مرز مصر و غزه گفت وگو کنند.

آکسیوس درباره محور مذاکارت مقامات ارشد اسرائیلی و آمریکایی در قاهره نوشت: ترتیبات امنیتی مرزی مصر و غزه و بازگشایی گذرگاه رفح مسائل کلیدی پیش از توافق احتمالی گروگانگیری و آتش بس بین اسرائیل و حماس است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، با حمایت آمریکا و برخی از کشورهای غربی، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران وحشیانه این منطقه است. این جنایات موجب شد تا مقامات تل آویو به اتهام «نسل‌کشی» به دیوان بین‌المللی دادگستری معرفی شوند.

مذاکرات برای تبادل اسرا بین رژیم اسرائیل و حماس با میانجیگری مصر و قطر بارها متوقف شده است و هر دو طرف یکدیگر را مسئول به نتیجه نرسیدن مذاکرات دانسته اند. این در حالی است که مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره دور جدید مذاکرات اعلام کرده اند که حماس و رژیم صهیونیستی، هرگز چنین به توافق آتش بس نزدیک نبوده اند.

نظر شما