شناسهٔ خبر: 67616126 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

قحطی جان هزاران نفر را در غزه تهدید می کند

دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه امروز (چهارشنبه) نسبت به در خطر بودن جان هزاران بیمار، کودک و غیرنظامی در نتیجه تداوم سیاست قحطی در این باریکه هشدار داد و آمریکا و رژیم صهیونیستی را مسئول این اتفاق دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه در بیانیه خود اعلام کرد: جنایت ممانعت از ورود کمک‌ها و تجهیزات پزشکی به نوار غزه برای شصت و پنجمین روز متوالی ادامه دارد و جان هزاران کودک، بیمار و غیرنظامی را تهدید می کند و سرنوشت آنها را به خطر انداخته است.

در این بیانیه آمده است: صدها هزار تُن کمک و تجهیزات پزشکی در آن سوی گذرگاه‌های نوار غزه انباشته شده است و اجازه ورود به آن داده نمی‌شود. این جنایتی تاریخی است و حکایت از گستردگی انحطاط اخلاقی دارد که باعث می‌شود کشورهای مختلف پشت تهاجم اسرائیل بایستند و در ایجاد یک فاجعه انسانی در نوار غزه شرکت کنند.

این دفتر همچنین تاکید کرد: جامعه بین‌المللی امروز با یک مسئولیت تعیین‌کننده تاریخی و یک دوراهی مواجه است و از آن انتظار می‌رود که به سیاست قحطی در استان‌های نوار غزه پایان دهد.

دفتر اطلاع رسانی دولتی غزه همچنین در ادامه خود آورده است: تشدید سیاست قحطی علیه ملت فلسطین در نوار غزه تأثیر فاجعه‌باری بر واقعیت و کل منطقه خواهد داشت، به‌ویژه که این سیاست با تمام قوانین، کنوانسیون‌ها و معاهدات بین‌المللی که استفاده از سیاست قحطی را ممنوع و جرم‌انگاری می‌کنند، در تضاد است. این اقدام یک سلاح جنگی است که جنایت علیه بشریت نیز محسوب می‌شود.

این دفتر اضافه کرد: ما تداوم تصمیم اشغالگران و دولت آمریکا برای گرسنگی دادن به ملت فلسطین در نوار غزه و ادامه جنایت جلوگیری از ورود کمک‌ها و تجهیزات پزشکی و جلوگیری از ورود کالا را به شدت محکوم می‌کنیم. ما همچنین سکوت و مشارکت بسیاری از کشورها در این جنایت وحشتناک را محکوم می‌کنیم. ما از جامعه بین‌المللی و کشورهای عربی و اسلامی می‌خواهیم که سکوت خود را در قبال این جنایات کنار بگذارند. ما آمریکا و رژیم اشغالگر را مسئول این سیاست می‌دانیم.

 علی‌رغم ورود تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه به دهمین ماه اما این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

نظر شما