شناسهٔ خبر: 67615840 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی:

همه اقلام مورد نیاز دهه اول محرم تأمین شده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: همه کالاهای مورد نیاز دهه اول محرم در استان تأمین شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، مهدی جعفری امروز -چهارشنبه بیستم تیر- در کمیسیون تنظیم بازار و کار گروه اقدام مشترک تنظیم بازار با اشاره به اینکه ۲۰۰ موکب با پشتیبانی های خوب مردم در مهمانی غدیر در مرکز استان ایجاد شد، اظهارکرد: در راستای تأمین اقلام مورد نیاز دهه اول محرم، ۲۱۰ تن برنج، ۲۰۰ تن مرغ منجمد و ۶۹ تن هم شکر برای توزیع در اختیار سازمان تبلیغات استان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: همه اقلام مورد نیاز هیئت ها و کسانی که نذورات دارند، تأمین شده و هیچ مشکلی در بازار استان در این باره وجود ندارد و قیمت بعضی از کالاها هم کاهشی است.

جعفری گفت: هیئت ها و افرادی که نذوراتی در دهه اول محرم دارند باید درخواست خود را در سامانه سمپاث ثبت کنند.

وی با تأکید بر اینکه پرداخت مطالبات گندم کاران بر اساس تحویل کشوری است و استان در این خصوص هیچ دخالتی ندارد، متذکر شد: در این زمینه به تازگی ۲۰ همت در کشور اختصاص یافته و مکاتبه ای هم با امضای استاندار برای پرداخت پول گندم گاران خراسان جنوبی انجام شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: تاکنون ۱۷ هزار و ۶۰۰ تن گندم در استان خریداری شده است.

وی با اشاره به ذخیره سازی کالاهای مورد نیاز استان، یادآور شد: درصورتی که شهرداری و شورای شهر بیرجند قصد راه اندازی میادین میوه و تره بار جدیدی در مرکز استان دارند، باید موضوع در این کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.

جعفری گفت: انسجام خوبی بین دستگاه های نظارتی استان وجود دارد و گشت های مشترکی برای نظارت بر بازار کالا در حال انجام است.

وی ۲۳ درصد تورم موجود در خراسان جنوبی را مربوط به افزایش اجاره بهای مسکن دانست و افزود: با توجه به اجرای نهضت ملی مسکن باید مدیریت لازم در خصوص قیمت سیمان در استان انجام شود تا مشکلی در این خصوص پیش نیاید.

معاون اقتصادی استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: پرونده هایی در خصوص افزایش قیمت در بخش های مختلف از ۴ تا ۱۹ تیر توسط دستگاه های مسئول تشکیل شده است.

به گزارش ایمنا؛ در این جلسه هر یک از اعضای کارگروه تنظیم بازار استان گزارش هایی از اقدامات انجام شده برای تنظیم بازار و تأمین اقلام مورد نیاز دهه اول محرم بیان کردند.

نظر شما