شناسهٔ خبر: 67615781 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آیت الله نوری همدانی: مشکلات مردم به خصوص فقرا هرچه زودتر برطرف شود

قم - ایرنا - آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: باید مشکلات مردم به خصوص فقرا هرچه زودتر برطرف شود تا بتوانند زندگی سالم، کریمانه و اسلامی داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله نوری همدانی، وی روز چهارشنبه در دیدار سید مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) و هیات همراه، با اشاره به خدمات گسترده کمیته امداد امام خمینی(ره) در محرومیت زدایی و اشتغال آفرینی افزود: تمام توجه شما به مردم به خصوص فقرا باشد؛ مردمی که همیشه زحمت با آنهاست.

وی با اشاره به فرمایشات امیر المومنین علی(ع) در نامه ۵۳ نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر تصریح کرد: حضرت از مالک می خواهد تا دلش را سرشار از محبت و لطف به مردم نماید چراکه مردمی که به آنها حکومت می کنی از دو صنفند؛ یا برادران دینی تو هستند و یا در خلقت با تو یکی هستند.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: در بخش دیگری از این نامه آمده است که عمل و جایگاه شغلی تو وسیله امرار معاش تو نیست بلکه امانتی است از جانب خداوند.

این مرجع عالیقدر بر لزوم توجه به نهج البلاغه در کلام امام راحل(ره) اشاره کرد و گفت: بعد از قرآن کتابی به جامعیت نهج البلاغه در سازندگی جامعه نداریم. امیدوارم نامه ۵۳ نهج البلاغه که به راستی منشور جامع حکومت داری و مدیریت است در تمامی ادارات دولتی نصب شود تا سرمشقی برای مسوولان و کارمندان دولت قرار گیرد.

نظر شما