شناسهٔ خبر: 67615778 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

شوک انتخابات فرانسه باعث کاهش ارزش یورو شد - اکونیوز

اقتصاد ایران: پیروزی غیرمنتظره ائتلاف چپ "جبهه مردمی جدید" در انتخابات فرانسه باعث سقوط یورو شد چرا که نگرانی بازارها درباره هزینه‌های افراطی افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -
- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، پیروزی غیرمنتظره ائتلاف چپ "جبهه مردمی جدید" در انتخابات فرانسه باعث سقوط یورو شد چرا که نگرانی بازارها درباره هزینه‌های افراطی افزایش یافته است.

پس از اینکه حزب جبهه مردمی جدید فرانسه در انتخابات پارلمانی این کشور پیروز شد، یورو در ساعات اولیه معاملات آسیایی 0.3 درصد سقوط کرد.

آخرین تخمین‌ها صبح دوشنبه حاکی از آن بود که این ائتلاف 182 کرسی از 577 کرسی مجلس ملی فرانسه را به دست آورده است.

در همین حال، ائتلاف میانه‌روی امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور کنونی، موسوم به "آنسامبل" قرار است 168 کرسی را تصاحب کند. نتیجه انتخابات یک شکست تحقیرآمیز برای این ائتلاف بود و موجب درخواست استعفای گابریل آتال از نخست وزیری شد.

اگرچه بازارها اخیراً به علت این باور که حزب راست افراطی اجتماع ملی قرار نیست اکثریت مطلق را به دست بیاورد، شاهد رشد بودند اما به نظر می‌رسد نااطمینانی بازار در حال بازگشت است.

بر اساس این گزارش، پیش بینی می‌شود که حزب راست افراطی تنها 143 کرسی را پس از رأی گیری روز یکشنبه به دست آورد، اگرچه سرمایه گذاران اکنون درباره چهره‌های جدید نگران هستند.

رویترز به نقل از سیمون هاروی، رئیس بخش تحلیل بازار فارکس در مؤسسه مونکس اروپا Monex Europe نوشت: به نظر می‌رسد احزاب ضد راست افراطی واقعاً از حمایت زیادی برخوردار هستند.

بر اساس این گزارش، بازارها از عدم اطمینان متنفرند و صحنه سیاسی فرانسه در حال حاضر با ثبات فاصله زیادی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما