شناسهٔ خبر: 67615613 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مرادی: بر اساس تورم باید دستمزد داوران فوتبال افزایش پیدا کند

تهران- ایرنا- سرپرست دپارتمان داوران فدراسیون فوتبال، گفت: بر اساس تورم باید مبلغی به دستمزد داوران اضافه شود که این رقم می‌بایست در هیات رئیسه فدراسیون تصویب گردد.

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا، دانیال مرادی در نشست خبری خود با اشاره به اهمیت داوری در فوتبال تاکید کرد: داوری یکی از مهمترین بخش‌های فدراسیون به شمار می‌رود و مهدی تاج اعتقاد دارد تیم‌های ملی و داوری، ارکان مهم فدراسیون هستند.

وی در خصوص تفکیک وظایف کمیته داوران و دپارتمان داوری یادآور شد: کمیته داوران شامل داوران بازنشسته و دارای تجربه است که در سیاست‌گذاری و تصمیم دخیل هستند. رئیس کمیته داوران به پیشنهاد رئیس و تأیید هیات رئیسه منصوب می‌شود. بخش اداری و امور اجرایی به دپارتمان داوری مربوط می‌شود و دپارتمان‌ها زیر نظر دبیرکل فدراسیون هستند و تصمیمات کمیته داوران توسط دپارتمان داوری اجرا می‌شود.

سرپرست دپارتمان داوران فدراسیون فوتبال ادامه داد: دپارتمان داوری، پیش‌نویس چیدمان داوری را به کمیته داوران ارائه می‌کند که پس از تأیید کمیته داوران ابلاغ می‌شود. قرار است هر هفته که لیگ برتر و لیگ یک به پایان می‌رسد، نشست آنالیز داوری را برگزار کنیم تا عملکرد داوران بررسی شود. از سویی دیگر در نظر داریم کلاس دانش‌افزایی داوران لیگ برتر را حداکثر یک هفته پیش از شروع رقابت‌ها، برگزار کنیم. همچنین در صدد هستیم برای اولین‌بار استعدادیابی داوری را از لیگ‌های پایین آغاز کنیم.

مرادی در واکنش به پرونده فساد داوری و مطرح شدن اسامی برخی داوران یادآور شد: نهادهای نظارتی و امنیتی به این پرونده ورود کرده‌ و شروع به پاکسازی می‌کنند و فدراسیون فوتبال پیشگام این داستان است. ما در جامعه داوری قسم خورده‌ایم و پاک‌ترین داوران را داریم. هیچ اطلاعات مستقیمی درباره هیچ داوری نداریم و اگر کوچک‌ترین تخلفی پیرامون هر داوری از نهادهای امنیتی به ما اعلام شود، او به‌صورت مادام‌العمر محروم می‌شود.

وی گفت: امیدواریم اولین کشوری باشیم که اشتباهات داوری با وجود VAR به صفر برسد، ۲۹ تیرماه دوره جدید آموزش کمک داور ویدیویی را آغاز خواهیم کرد تا وارد فاز عملی شویم. داوران ما اجرای VAR در مسابقات کوتاه و سپس بازی‌های ۹۰ دقیقه‌ای را تجربه می‌کنند. با هماهنگی‌های صورت گرفته، تلاش می‌کنیم پیش‌فصل داوری را با مدرس نامی خارجی آغاز کنیم و امیدوارم کارهای صدور روادید این مدرس انجام شود.

سرپرست دپارتمان داوران فدراسیون فوتبال ادامه داد: داوران فعال، اعضای کمیته داوران و ناظران داوری که با فدراسیون فوتبال همکاری می‌کنند حق کارشناسی یا مصاحبه با رسانه‌ها را ندارند. اگر تخلفی از این قانون رخ بدهد، مطابق کُد اخلاقی فیفا ابتدا به آنها تذکر داده و سپس محرومیت‌هایی در نظر گرفته می‌شود.

وی در خصوص لزوم افزایش دستمزد داوران خاطر نشان کرد: بر اساس تورم باید مبلغی به دستمزد داوران اضافه شود که این رقم در هیات رئیسه فدراسیون باید تصویب شود.

نظر شما