شناسهٔ خبر: 67615515 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

همنشینی بزرگان جهان با بزرگ فوتبال ایران/ چقدر خوش شانس هستیم که علی دایی را داریم

افسانه آرژانتینی هم باعث یادآوری دوباره نام علی دایی شهریار فوتبال ایران شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرورزشی، رکورد برای شکستن است. دنیای ورزش، دنیای رقابت و هیچ رکوردی برای همیشه پایدار نیست. رکوردها تنها شهادت به بزرگی و عظمت یک قهرمان می‌دهند و دلیلی برای جاودانگی او در تاریخ هستند اما قرار نیست زندگی جایی متوقف شود. هر رکوردی یک روز شکسته و یک افسانه جدید متولد می‌شود.

علی دایی رکوردی را به نام ایران ثبت کرد که تا سال‌ها پابرجا بود. کریستیانو رونالدو اسطوره پرتغالی آمد و به رکورد گل ملی دایی رسید. آنجا بود که نوع رفتار علی دایی در نزد جهانیان ارزشی بیشتر از این رکورد داشت و افتخاری بزرگتر برای ایران و ایرانی قلمداد شد. علی دایی با بزرگواری به رونالدو تبریک گفت و او هم در یک متن احساسی و ماندگار در تاریخ، از عظمت و بزرگی کار شهریار فوتبال ایران حرف زد. آن روز و آن اتفاق بدون تردید یکی از روزهای غرورآفرین در تاریخ ماست که تا همیشه به آن افتخار خواهیم کرد.

و البته که از همان زمان مشخص بود یک نفر دیگر هم شانس رسیدن به رکورد دایی را دارد، افسانه آرژانتینی یعنی لیونل مسی که این اتفاق بالاخره در نیمه نهایی کوپا آمریکای ۲۰۲۴ افتاد و حالا مسی هم در عدد ۱۰۹ با شهریار همسایه شده است. همیشه شکسته شدن یک رکورد باعث سربلندی انسان نمی‌شود اما ما ایرانی‌ها چقدر خوش شانس هستیم که علی دایی را داریم. مردی که در تمام دنیا کسی به رکوردش نمی‌رسد مگر دو ابر ستاره تاریخ فوتبال جهان، از عظمت و بزرگی کار علی دایی همین بس که تکرار آن فقط از عهده مسی و رونالدو برمی‌آمد.

نکته مهمتر اینکه علی دایی قبل از رسیدن به ۳۷ سالگی صاحب این رکورد شد. تنها طی ۱۳ سال و ۱۴۹ بازی ملی اما رونالدو و مسی هر دو با سن بیشتر از دایی به این تعداد گل رسیدند. رونالدو تا امروز ۲۱۲ بازی ملی طی ۲۰ سال انجام داده و مسی هم در ۱۸ سال ۱۸۶ بازی ملی تا الان دارد.

جایگاه مسی و رونالدو در دنیا هم که دیگر نیازی به تعریف ندارد، در تیم‌های ملی آرژانتین و پرتغال همه توپ‌ها به این دو ختم می‌شود در حالی که علی دایی حداقل در دو دوره از دوران حضورش در تیم ملی هدف نهایی برای تمام پاس‌ها نبود و به زبان بهتر اینکه، بودند کسانی که به او پاس نمی‌دادند تا گل نزند!

وقت آن است که علی دایی یک بار دیگر بزرگی خود را به دنیا یادآوری و با تبریک گفتن به مسی اسطوره آرژانتینی را هم وادار به احترام کند.

نظر شما