شناسهٔ خبر: 67615510 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲ هزار تن کلزا از کشاورزان ساروی خریداری شد

ساری - ایرنا - فرماندار ساری، سطح زیرکشت کلزا در ساری را ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار با پیش بینی تولید چهار هزار تن ذکرکرد و گفت که با اقدامات صورت گرفته، تاکنون حدود ۲ هزار تن از این محصول خریداری شده است.

صاحب‌خبر -

محمدعلی نوبخت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا با ۲ درصد ناخالصی و ۱۲ درصد رطوبت را ۳۵۰ هزار ریال اعلام کرد و اظهار کرد: قیمت خرید هر کیلوگرم دانه آفتابگران به صورت تضمینی با ۲ درصد ناخالصی و ۹ درصد رطوبت، ۳۲۰، دانه سویا با ۲ درصد ناخالصی و ۱۲ درصد رطوبت، ۳۶۰، دانه کاملینا با ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت، ۳۳۰ و دانه گلرنگ با ۲ درصد ناخالصی و ۹ درصد رطوبت نیز ۳۲۰ هزار ریال اعلام شده است.

وی میزان سطح زیرکشت گندم در مرکز مازندران را نیز ۱۰ هزار و ۳۰۰ هکتار با پیش بینی تولید ۲۴ هزار تن ذکر کرد و افزود: تاکنون حدود ۱۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف نیاز از کشاورزان ساری خریداری شده است.

فرماندار ساری تصریح کرد: طبق مصوبه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی، هر کیلوگرم گندم معمولی نان ۱۷۵ هزار ریال و گندم دوروم نیز ۱۸۰ هزار ریال از کشاورزان خریداری می‌شود.

۲ هزار تن کلزا از کشاورزان ساروی خریداری شد
فرماندار ساری با بیان اینکه در مرکز مازندران ۶ مرکز کار خرید تضمینی گندم را بر عهده دارند، اظهار کرد: از این تعداد، سه مرکز خرید در مناطق کوهستانی شهرستان‌ استقرار دارند تا کار خرید گندم مازاد بر مصرف نیاز کشاورزان با سهولت بیشتری انجام شود.

نوبخت، از برداشت نخستین خوشه های طلایی برنج در اواخر هفته در مرکز استان خبرداد و بیان کرد: نخستین نشاء در مرکز استان در ۱۵ اردیبهشت مام انجام شد و نخستین برداشت برنج نیز تا پایان هفته جاری انجام خواهد شد.

وی بر لزوم توسعه مکانیزاسیون اراضی کشاورزی شهرستان تاکید کرد و با بیان اینکه این امر کاهش هزینه تولید را به همراه خواهد داشت، گفت: در سال زراعی جاری از ۲۵ هزار و ۳۲۲ هکتار اراضی کشاورزی در مرکز مازندران، ۲۴ هزار و ۲۰۰ هکتار عملیات نشاء کاری انجام شده است.

نوبخت اظهار کرد: پیش بینی می شود در در سال زراعی جاری در مجموع ۱۵۰ هزار تن شلتوک در ساری تولید شود که ۶۵ درصد آن تبدیل به برنج سفید خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: با اتخاذ راهکار درست و اصولی باید در قیمت گذاری برنج، هم منفعت تولید کننده و هم مصرف کننده در نظر گرفته شود.

فرماندار ساری گفت: باید شرایطی فراهم شود تا در هنگام برداشت محصول برنج، با قیمت گذاری منطقی، از ضرر کشاورزان نیز جلوگیری کرد.

نظر شما