شناسهٔ خبر: 67615488 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار مازندران: ورزش همگانی باید به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود

ساری - ایرنا - استاندار مازندران بر لزوم ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ورزش همگانی در جامعه تاکید کرد و گفت که باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی، نسبت به این مهم اهتمام بیشتری صورت گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزازش خبرنگار ایرنا، یوسف نوری روز چهارشنبه در جلسه شورای عالی ورزش و تربیت بدنی و ستاد ساماندهی امور جوانان مازندران در ساری، افزود: در ارتباط با ورزش همگانی فرهنگ سازی مناسبی صورت نگرفته و این مهم تاکنون مورد غفلت قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: داده های ِآماری نشان می دهد که تنها هفت درصد مردم کشور اقدام به ورزش می کنند و این یک ضعف بزرگ است که باید نسبت به رفع آن اقدام کرد.

وی از مازندران به عنوان قطب مهم ورزش و پایتخت کشتی کشور یاد کرد و گفت که وجود ورزشکاران با سلامت برای ارتقای جایگاه بین المللی کشورمان و همچنین برای تمام دولت ها حایز اهمیت بوده و یک سرمایه محسوب ملی شود.

نوری با بیان اینکه رییس جمهور شهیدمان همواره بر رفع مشکلات ورزشکاران تاکید داشتند و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات آنان بودند، تصریح کرد: از نظر شرعی، مقدمه واجب، واجب است و ورزش هم مقدمه واجب محسوب می شود که باید در این زمینه تلاش بیشتری صورت گیرد.

مقام عالی دولت در مازندران بر لزوم احداث سالن های کوچک ورزشی با مشارکت مردم تاکید کرد و گفت: سرمایه گذاری در ورزش مدارس گامی مهم در شناسایی استعدادها و ظرفیت های ورزشی و همچنین تر یج و نهادینه کردن ورزش همگانی در جامعه است.

نوری با تاکید بر لزوم اهتمام بیشتر مسئولان برای فرهنگ سازی ورزش همگانی و همچنین ورزش قهرمانی در جامعه، اظهار کرد: کارهای سرمایه ای در ورزش کشور همواره با نتایج بسیار مثبتی همراه بوده است که باید نسبت به این مهم تلاش بیشتری صورت گیرد.

استاندار مازندران: ورزش همگانی باید به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود

استاندار مازندران بیان کرد: در ارتباط با ترویج و نهادینه کردن ورزش همگانی در جامعه باید از دیدگاه های کارشناسان دانشگاهی با تجربه به شکل مطلوب استفاده کرد.

نوری تصریح کرد: در ورزش همگانی، آموزش‌ و پایش هایی‌ باید در،سطح استان صورت بگیرد تا استعدادهای نوجوانان و جوانان بهتر شناسایی و کشف شود.

نظر شما