شناسهٔ خبر: 67615464 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

افزایش تیراژ تولی، ‌تنها راه نجات صنعت خودروی کشور است - اکونیوز

اقتصاد ایران: مدیرعامل سایپا با تأکید بر اینکه افزایش تیراژ تولید ‌تنها راه نجات صنعت خودروی کشور است، گفت: بخشی از مشکلات مالی در صنعت خودرو به‌دلیل قیمت‌گذاری دستوری محصولات و بخشی دیگر به‌دلیل مدیریت ناکارآمد است که باید اصلاح شود.

صاحب‌خبر -
- اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جواد توسلی مهر در نشست مشترک با معاونین و مدیران منابع انسانی گروه سایپا،‌ با ابراز اینکه "باید فضای سازمان را پویا کنیم و این امر مستلزم برنامه‌ریزی منسجم و عملکرد مدیران توانمند است."، تصریح کرد: با وجود شرایط سخت مالی، مدیران عامل شرکت‌ها موظف به کاهش حداقل 20درصدی قیمت تمام‌شده محصولات خود هستند و این موضوع به‌صورت سه‌ماهه ارزیابی می‌شود. برای تحقق این امر بایستی مدیریت در تولید محصول و افزایش بهره‌وری در نیروی انسانی پیگیری شود.

وی افزود: بخشی از مشکلات مالی موجود به‌دلیل قیمت‌گذاری دستوری محصولات و بخشی دیگر به‌دلیل مدیریت ناکارآمد است که باید اصلاح شود. مسیر پیشِ‌رو بسیار سخت است ولی معتقدم اگر کارهای پیچیده در حوزه منابع انسانی، با فرآیند ساده‌سازی دنبال شود،‌ می‌توان از سختی‌ها عبور کرد. در حوزه صنعت خودرو نباید برنامه‌های بلندمدت و سخت داشت در این حوزه برنامه‌ها باید حداکثر 6ماهه انجام شود و به نتیجه برسد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اضافه کرد: باید با کمک،‌ همراهی و همدلی برای تولید بیشتر خودرو تلاش کنیم؛‌ برای نجات صنعت کشور هیچ راهی به‌جز افزایش تیراژ تولید خودرو نیست و اگر تولید افزایش پیدا کند همه مشکلات صنعت و سایر صنایع وابسته به آن حل می‌شود.

وی گفت: در حوزه صنعت خودرو با دو گروه تولید و نخبگان روبه‌رو هستیم که هر دو از میانگین سواد و هوش بالایی در جامعه بهره می‌برند، علاوه بر این جامعه چند میلیون نفری از سهامداران در این چرخه وجود دارند، بنابراین عملکرد ما در سطح ملی تأثیرگذار بوده و از حساسیت بالایی برخوردار است لذا باید در این حوزه بسیار دقیق و منسجم باشیم.

توسلی مهر تأکید کرد: اگر شرکتی مشکلات کارگری دارد، علت اصلی آن را باید در سطح مدیریتی بررسی کنیم چرا که بدنه کارگری با وجود انجام سخت‌ترین فعالیت‌های مربوط به تولید، همواره همراه‌ترین افراد هستند.

وی تصریح کرد: با بررسی وضعیت عملکرد کارکنان به‌خصوص مدیران می‌توان مشخص کرد که افراد چگونه و با چه شرایطی در کار خود رشد کنند و باید به‌نحوی برنامه‌ریزی شود که با توجه به تجربه کاری، سطح سواد کاری و تعلق کاری که افراد دارند، شرایط رشد سازمانی آنها مهیاتر شود.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به وضعیت اقتصادی و تولید در شرکت‌های خودروساز گفت: اگر وضعیت تولید مناسب باشد، قطعاً حال سازمان و کارکنان خوب خواهد شد، البته که با وضعیت موجود آستانه تحمل کارکنان پایین است و در این شرایط وظیفه حوزه منابع انسانی است که صدای کارکنان را به گوش مدیران برسانند.

گفتنی است،‌ در این مراسم سند راهبردی توسعه منابع انسانی گروه خودروسازی سایپا در افق 1407 رونمایی و ابلاغ شد.

انتهای پیام/+

نظر شما