شناسهٔ خبر: 67615398 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

عربستان موضع خود درباره فلسطین را تکرار کرد 

وزیر امور خارجه عربستان امروز (چهارشنبه) در سخنانی بر موضع ثابت کشورش در قبال مساله فلسطین و ضرورت تشکیل کشور فلسطینی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین، به نقل از شبکه العربیه، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان در جریان سخنرانی مجازی در کنفرانس سالانه مرکز تحقیقات خلیج فارس دانشگاه کمبریج انگلیس، اظهار داشت: جنگ در غزه مُهر تاییدی بر نیاز به راه‌حل برای پایان دادن به نزاع میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها است.

وی با تاکید بر موضع ثابت کشورش در قبال فلسطین، گفت: برپایی کشور دارای حاکمیت فلسطینی از اولویت‌های ما است.

بن فرحان در ادامه اظهاراتش خواستار توقف فوری جنگ در نوار غزه شد و افزود: بدون تشکیل کشور فلسطینی، امنیت در منطقه برقرار نخواهد شد.

وزیر امور خارجه عربستان همچنین اضافه کرد: اعضای جامعه بین‌المللی بر سر این موضوع که راه‌حل برقراری ثبات در منطقه تشکیل کشور فلسطینی است، با یکدیگر اتفاق نظر دارد.

به گزارش ایرنا، علی‌رغم ورود تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه به دهمین ماه اما این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

برچسب‌ها:

نظر شما