شناسهٔ خبر: 67615272 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ویژه برنامه‌های ماه محرم در کردستان اعلام شد

سنندج- ایرنا- مدیرستاد اقامه نماز کردستان، گفت: ستاد اقامه نماز استان، در ایام عزاداری محرم و در راستای ترویج فرهنگ عاشورا برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی مختلفی را برگزار خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر عظیمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی ویژه کارکنان ادارات و عموم مردم و پنجمین دوره مسابقه کتابخوانی "نماز در سیره و سخن امام سجاد(ع)" تألیف حسین واعظی‌نژاد همزمان با سراسر کشور از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام است.

وی با بیان اینکه مسابقه کتابخوانی ویژه افراد بالای ۱۵ سال است، گفت: این مسابقه در راستای استمرار برنامه‌های ستاد اقامه نماز و بهره‌مندی هرچه بیشتر جامعه دین مدار از فیوضات ماه محرم برگزار می‌شود.

مدیرستاد اقامه نماز کردستان، با اشاره به اینکه علاقمندان از ۱۷ تیر تا ۱۷ شهریور فرصت دارند در این مسابقه کتابخوانی شرکت کنند، افزود: نتایج این مسابقه بر روی سامانه ستاد اقامه نماز قرار خواهد گرفت و نفرات برتر ۲۱ مهر همزمان با سالروز ولادت امام حسن عسکری(ع) تجلیل خواهند شد.

وی برگزاری مسابقه کتابخوانی "نماز، راه و رسم بندگی" ویژه کارکنان ادارات استان را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و یادآور شد: در این راستا کارمندان ادارات سطح استان با مراجعه به سامانه ستاد اقامه نماز می‌توانند در این مسابقه فرهنگی شرکت کنند.

عظیمی زمان برگزاری این مسابقه فرهنگی را ۱۷ تیر تا ۱۷ شهریوماه اعلام کرد و گفت: نفرات برگزیده این مسابقه، ادارات مشارکت‌کننده در این مسابقه فرهنگی و خبرنگارانی که در این عرصه فعالیت بیشتری داشته باشند، در روز برگزاری اختتامیه مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه امام حسین(ع) برای مقابله با انحراف از دین مبارزه کرد لذا نه تنها برای مسلمانان بلکه برای تمام آزادیخواهان جهان تبدیل به یک الگو شد، ابراز امیدواری کرد، مسلمانان بتوانند جزو پویندگان راه آن بزرگان باشند.

نظر شما