شناسهٔ خبر: 67615236 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

طی صدور هشدار زرد اعلام شد

گرما و گردوخاک در اصفهان ماندگار است/ ثبت دمای ۴۰ درجه در ۱۶ شهر استان

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان با تاکید بر افزایش سرعت باد، گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا در مناطق مستعد از ثبت دمای بالاتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد در ۱۶ منطقه استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر شیب فشاری در نیمه شمالی استان از امروز چهارشنبه تا اوایل روز یکشنبه هفته آینده بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس چنین شرایطی سبب افزایش سرعت باد در نیمه شمالی و شرقی استان خواهد شد و وضعیت فعال شدن کانون‌های گردوخاک و به تبع آن کاهش دید و کیفیت هوا در این نواحی مورد انتظار است که با شدت کمتری به نقاط مرکزی نفوذ می‌کند.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان ادامه داد: شدت این پدیده بیشتر در مناطق شرقی و شمالی استان و طی روزهای شنبه و یکشنبه در ساعات بعدازظهر و شب خواهد بود که هشدار سطح زرد مخاطرات ناشی از این موقعیت و تداوم گرما طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه صادر شده است.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت، تصریح کرد: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۴۱ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۲۶ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

امینی با اشاره به اینکه دمای هوای ۱۶ شهرستان اصفهان بر مرز و بالاتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده است، افزود: خوروبیابانک با دمای ۴۵، بادرود و چوپانان با دمای ۴۴، آران و بیدگل، کاشان، مهاباد با دمای ۴۳، خمینی‌شهر، کبوترآباد، با دمای ۴۲، شهر اصفهان، اردستان، برخوار (دولت‌آباد)، لنجان، با دمای ۴۱ درجه، فرودگاه اصفهان، فلاورجان، نجف‌آباد و ورزنه با دمای ۴۰، به ترتیب گرم‌ترین نقاط در استان ثبت شدند.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۴۵ درجه سانتی‌گراد و بوئین میاندشت با کمینه دمای هشت درجه به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

نظر شما