شناسهٔ خبر: 67615084 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

صدور هشدار سطح زرد برای هوای یزد

سازمان هواشناسی استان یزد اقدام به صدور هواشناسی سطح زرد برای وضعیت استان در روزهای پنج‌شنبه تا شنبه کرد.

صاحب‌خبر -

محمدعلی ملک‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد برای استان یزد توسط هواشناسی اظهار داشت: با توجه به این اعلام سازمان هواشناسی، لازم است که اقدامات لازم در این حوزه انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، هشدار سطح زرد از فردا پنجشنبه 21 تا شنبه 23 تیر وجود خواهد داشت و شهروندان باید آمادگی لازم در این زمینه را داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد در ارتباط با مخاطره اعلام شده از سوی سازمان هواشناسی گفت: در ساعات بعد از ظهر و شب طبق اعلام سازمان هواشناسی وزش باد به نسبت شدید، گاهی تندباد و به همراه گرد و خاک و انتقال گرد و غبار از مناطق مجاور به استان را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه محل‌های دارای مخاطره در روزهای مختلف متفاوت است خاطرنشان کرد: در روز پنج‌شنبه 21 تیر شهرستان‌های یزد، اردکان، اشکذر، زارج و میبد، در روز جمعه 22 تیر شهرستان‌های یزد، اردکان، اشکذر، بافق، بهاباد، تفت، زارچ، مروست، مهریز، میبد و هرات و همچنین در روز شنبه 23 تیر هم شهرستان‌های یزد، اردکان، اشکذر، بافق، بهاباد، زارچ و میبد دچار این مخاطره‌ها هستند.

ملک‌زاده تصریح کرد: در این سه روز احتما آسیب به سازه‌های موقت، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال اختلال موقتی در ترددهای جاده‌ای و هوایی امکان پذیر است.

وی افزود: به تمامی شهروندان و همشهریان عزیز توصیه می‌شود که نسبت به استحکام سازه‌های موقت، کاهش ساعات فعالیت‌های فیزیکی در فضای باز برای گروه‌های حساس جامعه، احتیاط در ترددهای جاده‌ای و احتیاط در فعالیت‌های کویرنوردی و کوهنوردی را بر اساس اعلام هواشناسی داشته باشند.

انتهای پیام/781

نظر شما