شناسهٔ خبر: 68617620 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آزادی ۱۷۰ هزار زندانی جرایم غیرعمد در کشور

رئیس هیئت امنای ستاد دیه کشور گفت: ستاد دیه کشور تاکنون با همکاری خیران و کمک‌های مردمی توانسته زمینه آزادی ۱۷۰ هزار زندانی جرایم غیرعمد را فراهم کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اسدالله جولایی عصر امروز در نشست اعضای ستاد دیه اردبیل اظهار داشت: سال گذشته 9 هزار و 331 نفر از زندانی‌های کشور آزاد شدند که همه آنها محکومان به جرایم مالی و غیرعمد بودند.

وی تصریح کرد: 452 نفر از این محکومان خانم و 8 هزار و 870 نفر نیز آقا بودند که مجموع بدهی آنها 13 هزار و 741 میلیارد تومان بوده است.

رئیس هیئت امنای ستاد دیه کشور گفت: ستاد دیه به تنهایی قادر به تأمین این منابع و پرداخت بدهی زندانیان جرایم غیرعمد نیست بلکه از ظرفیت خیران و همچنین بخشش طلب افراد شاکی بهره گرفته که 25 درصد تأمین منابع از طریق بخشش بدهی و طلب شاکیان بوده است.

جولایی افزود: ستاد دیه از ظرفیت تسهیلات کم بهره، کمک‌های مردمی در مناسبت‌های مختلف و ظرفیت خیران استفاده کرده و توانسته شرایط مطلوبی را در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد فراهم کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در پنج ماهه امسال نیز با تلاش ستاد دیه زمینه آزادی چهار هزار و 274 نفر زندانی غیرعمد در کشور فراهم شده که 235 نفر زن و مابقی مرد بودند.

رئیس هیأت امنای ستاد دیه کشور اضافه کرد: طلبکاران جز افراد خط مقدم در آزادی بدهکاران هستند که با بخشش طلب خود سعی می‌کنند تا زمینه آزادی زندانیان و بازگشت آنها را به خانواده‌ها فراهم کنند.

جولایی بیان کرد: از مجموع زندانیان آزاد شده 300 نفر از آنها با سازش و بدون پرداخت پول آزاد شده و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

وی در ادامه یادآور شد: ستاد دیه استان اردبیل از ستادهای موفق و پیشرویی است که در سال‌های اخیر اقدامات و فعالیت‌های مناسبی را نیز انجام داده و همه ساله زمینه آزادی هزاران زندانی جرایم غیرعمد را فراهم می‌آورد.

رئیس هیأت امنای ستاد دیه کشور تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا در کنار حفظ آبروی زندانیان، به نحوی عمل کنیم تا شرایط خوب حمایتی و پشتیبانی از زندانیان جرایم غیرعمد و خانواده‌های آنها فراهم آمده و با کمترین بار منت بتوانند از این شرایط سخت عبور کنند.

انتهای پیام/131/.

نظر شما