شناسهٔ خبر: 67614754 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تاکید مصر و اردن بر ضرورت توقف تجاوزات به نوار غزه

تهران- ایرنا- وزرای امور خارجه مصر و اردن امروز (چهارشنبه) بر ضرورت توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکید و تسلط این رژیم بر گذرگاه رفح را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه «الیوم السابع»، «بدر عبدالعاطی» وزیر امور خارجه مصر در این کنفرانس مطبوعاتی که در قاهره برگزار شد، اظهار داشت: مواضع قاهره و امان در قبال شرایط فاجعه بار غزه، قدس و کرانه باختری یکی است. ما همچنان به شرکای خود فشار می‌آوریم تا به طور جدی به سمت آتش بس حرکت و تجاوز اسرائیل را محکوم کنند.

وی اضافه کرد: ما تلاش برای تحمیل سیاست کوچ اجباری و جابجایی فلسطینی‌ها را که در راستای آماده سازی زمینه نابودی مساله فلسطین انجام می‌شود، رد می‌کنیم.

این مقام مصری تاکید کرد که ما همچنین کنترل کامل اسرائیل بر گذرگاه رفح، ممانعت از ورود کمک‌ها به نوار غزه، ادامه اشغالگری با گسترش عملیات نظامی و اقدامات وحشیانه شهرک نشینان را محکوم می‌کنیم.

وزیر خارجه مصر ادامه داد: ما طرف‌های بین‌المللی را تشویق می‌کنیم که کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند. ما همچنین نسبت به خطر تشدید تنش هشدار می دهیم؛ چراکه کل منطقه را به سمت یک جنگ فراگیر منطقه‌ای سوق می‌دهد.

«ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن نیز اظهار داشت: موضع اردن و مصر در قبال مساله فلسطین هیچ تفاوتی ندارد و ما بر ضرورت پایان دادن به تجاوز به نوار غزه و فاجعه انسانی ناشی از آن اتفاق نظر داریم.

وزیر خارجه اردن تصریح کرد: اسرائیل در طول ۲۷۸ روز تجاوز به غزه مرتکب جنایات جنگی بی‌سابقه در تاریخ معاصر شده است.

الصفدی همچنین درباره تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه لبنان نیز گفت: باید از امنیت و ثبات لبنان حفاظت و از گسترش جنگ جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا، علی‌رغم ورود تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه به دهمین ماه اما این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

نظر شما