محمدرضا شفیعی تهیهکننده و صاحب امتیاز موسسه فرهنگی هنری وصف صبا در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مجموعه رسانهای صبا از سال ۱۳۹۲ با رویکرد تشکیل و تأسیس یک رسانه اختصاصی در حوزه فرهنگ و هنر تاسیس شد. در ابتدا کار خود را با یک هفتهنامه شروع کرد بعد از آن روزنامه، خبرگزاری و ماهنامه به آن اضافه شد. در چند سال اخیر به شدت احساس کردیم که با حضور جدی شبکههای اجتماعی در پلتفرمهای مختلف بخش تصویر به شدت کارکرد رسانهای جدی پیدا کرده است. به همین دلیل مجموعه دیگری به نام باشگاه فیلم و عکس صبا راه اندازی شد که در قالب یک پلتفرم تصویری کار خود را در حوزه فرهنگ و هنر انجام میدهد.
وی افزود: بخش شبکههای اجتماعی، سهم مهمی از صبا را تشکیل میدهد. در این سالها صبا در عرصه فرهنگی و هنری چه در میان مدیران و چه هنرمندان جایگاهی جدی پیدا کرده است که این امر بدون تلاش دوستان و تداوم صبا در عرصه رسانه میسر نمیشد. از همین رو، صبا توانست در سیاستگذاری فرهنگی کشور نیز موثر باشد. برای مثال در دولت دوم حسن روحانی خبرنگار مجموعه ما یک سوال فرهنگی و هنری از جناب روحانی پرسید و همان مصاحبه در زمان خود جنجال برانگیز شد و برای مدتی ما در هجمه بودیم ولی مهم این بود که این سوال در زمان خود سوال مهمی محسوب میشد.
صاحب امتیاز موسسه فرهنگی هنری وصف صبا درباره تحولات رسانهای یک دهه گذشته گفت: یکی از اتفاقاتی که طی چند سال اخیر برای رسانههای سنتی رخ داد، این بود که در حوزه کاغذ از آنها حمایت شد و یارانههای کاغذ توسط معاونت مطبوعاتی به روزنامهها داده و باعث شد روزنامهها همچنین شرایط رو به رشدی داشته باشند. در سه سال دولت شهید رییسی معاون امور رسانهای و تبلیغات وزارت ارشاد، اتفاقات خوبی را در حوزه مطبوعات و رسانهها رقم زد. یکی از آن اتفاقات مبارک راه اندازی مجدد جشنواره ملی رسانههای ایران بعد از ده سال وقفه بود که این رویداد باعث رقابت و رفاقت در بین رسانهها میشود. در کنار آن رسانهها نیز از عملکرد همدیگر اطلاع دقیقی پیدا میکنند.
شفیعی در پایان گفت: در چنینشرایطی که برگزاری جشنواره ملی رسانههای ایران در مردادماه نزدیک است، باید توجه داشت چنین رویدادی، شناختی کلی به مخاطب بدهد. معرفی رسانهها به مردم در این هجمه رسانهای که دشمن برای ما ایجاد کرده یکی از وظایف مهم رسانهای است که این جشنواره به تحقق آن کمک میکند.