شناسهٔ خبر: 67614632 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گروسی: برخورد سطحی، فساد در فوتبال را گسترش می‌دهد/ دلال‌ها همه‌کاره شده‌اند!

تهران- ایرنا- پیشکسوت تیم ملی فوتبال و باشگاه‌های استقلال و پاس معتقد است که برخوردهای کوچک با تخلفات بزرگ، فساد را در فوتبال سال به سال افزایش می‎‌دهد.

صاحب‌خبر -

محسن گروسی، پیشکسوت فوتبال در گفت‌وگو با ایرنا در واکنش به افزایش بی‌سابقه قراردادهای بازیکنان فوتبال در فصل نقل و انتقالات، گفت: در فوتبال ما همه چیزمان به همه چیزمان می‌آید. وقتی در فدراسیون فوتبال به عنوان متولی این رشته شاهد سوء‌استفاده و فساد هستیم، چطور انتظار نداشته باشیم که در سطح باشگاه‌ها شاهد چنین مسائلی نباشیم.

وی با اشاره به شکسته شدن رای برخورد با باشگاه‌های متخلف در فصل گذشته، یادآور شد: فصل گذشته برخی تیم‌ها با توجه به عدم رعایت سقف قرارداد، از سوی فدراسیون فوتبال با کسر امتیاز و جریمه روبه‌رو شدند اما این حکم در ادامه تغییر کرد و امتیازها برگردانده شد. فارغ از نگاه رنگی این سئوال پیش می‌آید که چرا امتیازهایی که کسر شده بود، به تیم‎‌ها برگشت.

گروسی: برخورد سطحی، فساد در فوتبال را گسترش می‌دهد/ دلال‌ها همه‌کاره شده‌اند!

گروسی افزود: با توجه چنین برخوردهایی که بازدارنده نیست، معتقدم که هر باشگاهی بودجه بالایی داشته باشد، سقف بودجه را رد می‌کند و فقط تیم‌هایی که بودجه‌شان نمی‌رسد، این سقف را رعایت می‌کنند. وگرنه اگر این تیم‌ها هم دست‌شان در خرج کردن باز بود، آنها هم سقف را رعایت نمی‌کردند. وقتی با تیم‎‌های متخلف برخورد نمی‌شود و در فدراسیون فوتبال بی‌قانونی اوج می‌گیرد، باید منتظر باشیم که هر سال که می‌گذرد، اوضاع بد و بدتر شود.

وی اذعان کرد: در پرونده مس رفسنجان دیدید که چه افرادی از داخل فدراسیون پایشان به این ماجرا باز شد. اگر این برخوردها ادامه پیدا کند، خواهید دید که خیلی‌های دیگر نیز نام‌شان در پرونده فساد مطرح خواهد شد. با این حال به برخورد با متهمان این پرونده امیدی ندارم و معتقدم که در پایان با یک جریمه کوچک متهمان، همه چیز فراموش خواهد شد.

مهاجم پیشکسوت تیم فوتبال استقلال و پاس تهران با انتقاد از نگاه برخی مدیران به ماجرای فساد در باشگاه مس رفسنجان، تصریح کرد: یکی از مدیران گفته بود که «رقم فساد رخ داده شده در مس رفسنجان، خیلی باشد، ۲۰۰ میلیارد است، چرا اینقدر روی این رقم حساس شده‌اید؟»، این مدیر معتقد که ۲۰۰ میلیارد در مقابل پول‌هایی که بقیه جاها تخلف می‌شود، عددی نیست. این چه حرف و چه استدلالی است که چون جاهای دیگر رقم‌های فساد بزرگ‌تر است، نباید به فساد در فوتبال بپردازیم. فساد چه یک میلیارد، چه ۲۰۰ میلیارد، تخلف شده است و باید به خاطر اینکه خط قرمزها رد شده است، باید با آن برخورد شود.

گروسی: برخورد سطحی، فساد در فوتبال را گسترش می‌دهد/ دلال‌ها همه‌کاره شده‌اند!

گروسی در ادامه با بیان اینکه در بالا بردن قراردادها، بازیکنان نقش زیادی ندارند، تاکید کرد: معتقدم بازیکن هیچ‌کاره است و این ایجنت‌ها و دلال‌ها هستند که برای اینکه جیب‌شان پرتر شود، به صورت غیر عادی و غیرمنطقی، قیمت بازیکن را بالا می‎‌برند. وقتی بازیکنی که قرارداد ۲ میلیاردی داشته با اشاره دلال‌ها، خواهان ۲۰ میلیارد می‌شود، چرا باید باشگاهی چنین خواسته‌ای را قبول کند. چرا بازیکنی که سال گذشته قرارداد ۳۰ میلیاری داشته، امسال خواهان۸۰ میلیارد شده است. مگر ارزش این بازیکن که در یک سال چند برابر شده که بخواهند به او چنین مبلغ نجومی را پرداخت کنند.

پیشکسوت فوتبال افزود: اگر مدیران باشگاه‌ها با همدیگر تعامل و تفاهم داشته باشند و بالاتر از یک رقمی، پولی به بازیکنان پرداخت نکنند، می‎‌شود افزایش بدون ضابطه قراردادها را کنترل کرد تا مانند امروز شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم. با این حال وقتی نظارت از بالا نیست، شاهد هستیم که قراردادها از سال گذشته تا امسال چندین برابر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تنها راه جلوگیری از ادامه این وضعیت برخورد قاطع است، ادامه داد: تفاوتی بین تیم‌های بزرگ و کوچک در بررسی تخلفات نباید باشد و تحت هر شرایطی باید با متخلفان برخورد شود و مجازاتی متناسب با تخلف در نظر گرفته شود. در صورت برخورد محکم، بقیه مدیران فوتبال هم دست‌شان می‌آید که فوتبال را با جای دیگر اشتباه نگیرند.

نظر شما