شناسهٔ خبر: 67614620 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

با برگزاری ششمین مجمع عمومی انجمن علمی نقد ادبی؛

شعیری، رئیس انجمن علمی نقد ادبی ایران شد

حمیدرضا شعیری به عنوان رئیس انجمن غلمی نقد ادبی در دوره ششم انتخاب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبناهمزمان با شانزدهمین سالگرد تاسیس انجمن علمی نقد ادبی ایران، پنجمین مجمع این‌انجمن با مشارکت ۶۳ درصدی اعضای پیوسته امروز ،۲۰ تیر برگزار شد.

در این مجمع، حمیدرضا شعیری از دانشگاه تربیت مدرس، علیرضا نیکویی از دانشگاه گیلان، ابوالفضل حری از دانشگاه اراک، مرتضی بابک معین از دانشگاه آزاد واحد مرکز تهران، زهرا حیاتی از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، فرزاد بالو از دانشگاه مازندران و قدرت قاسمی‏پور از دانشگاه شهید چمران اهواز به‌عنوان اعضای اصلی؛ و سید مصطفی مختاباد از دانشگاه تربیت مدرس و حسین صافی پیرلوجه از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به عنوان اعضای علی‌البدل هیئت‌مدیره برای سه سال (۱۴۰۳-۱۴۰۰) انتخاب شدند.

همچنین مریم شریف‌نسب، از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و حیات عامری از دانشگاه تربیت مدرس به عنوان بازرس اصلی، خدیجه حاجیان از دانشگاه تربیت مدرس و هادی دهقانی یزدلی از دانشگاه فرهنگیان نیز به عنوان بازرسان علی‌البدل برگزیده شدند.

در این نشست گزارشی از عملکرد انجمن در دوره پنجم ارائه و فیلمی کوتاه از فعالیت‏های انجمن در سه سال اخیر به نمایش درآمد. همچنین برنامۀ راهبردی انجمن در شش سال آینده (۱۴۰۳-۱۴۰۹) در ده بند به تصویب رسید.

انجمن علمی نقد ادبی ایران در سال ۱۳۸۷ به ابتکار مرکز تحقیقات زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تربیت مدرس و با همکاری جمعی از استادان دانشگاه‌های سراسر ایران تأسیس شد. زنده‌یاد علی‌محمد حق‌شناس ریاست نخستین هیئت مدیره این انجمن را به عهده داشت. محمود فتوحی، نصرالله امامی، مریم حسینی و ابراهیم خدایار رؤسای بعدی انجمن مذکور بودند. این انجمن اکنون نزدیک به ۵۲۵ عضو پیوسته و وابسته دارد.

همچنین پس از برگزاری انتخابات، جلسۀ هیئت مدیره جدید برگزار و حمیدرضا شعیری به عنوان رئیس انجمن، زهرا حیاتی به عنوان نایب رئیس و فرزاد بالو به عنوان خزانه‏دار انجمن انتخاب شدند.

نظر شما