شناسهٔ خبر: 67614323 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

تمایل جدی دولت به واگذاری مدیریت در خودروسازها/ دو اقدام مهم صنعت برای صرفه‌جویی در مصرف برق

وزیر صنعت، معدن و تجارت در دویست و شصت و چهارمین جلسه شورای‌عالی بورس از تمایل جدی دولت به واگذاری مدیریت در خودروساز‌ها خبر داد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت صمت، دویست و شصت و چهارمین جلسه شورای عالی بورس، با حضور احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، محمدرضا فرزین رئیس بانک مرکزی و سایر اعضای این شورا تشکیل شد.

افزایش ظرفیت جدید تولید برق

در این جلسه علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای افزایش تولید میزان برق گفت: ظرفیت جدید برق کشور به ۲۱۴۴ مگاوات افزایش پیدا کرده که از این میزان ۱۱۴۴ مگاوات آن را بخش صنعت تامین کرده است.

اقدامات بخش صنعت برای صرفه جویی در مصرف برق

وی با اشاره به پیشنهاد‌های مطرح شده درباره اقدامات بخش صنعت برای صرفه‌جویی در مصرف برق بیان کرد: بخش صنعت، می‌تواند برق حاصل از صرفه‌جویی بخش خانگی را از مردم به قیمت برق صنعتی خریداری کند تا به عنوان یکی از مشوق‌های صرفه جویی در مصرف برق مورد نظر قرار بگیرد.

وزیر صمت افزود: از سوی دیگر تلاش شده تعداد زیادی از موتور‌های کولر‌های خانگی جایگزین موتور‌های جدید شود که در صورت تحقق آن می‌توان شاهد صرفه جویی حدود ۳۰ درصدی برق در بخش خانگی بود.

وی، همچنین درباره ظرفیت تولید خودرو در کشور نیز تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های ارزی موجود در بخش خودرو، ضمن تلاش برای تشدید کنترل‌ها دراین بخش، سیستم نظارتی پیش اظهاری نیز مستقر شده که براین اساس، شرکت‌های خودرو ساز برای دریافت ارز مورد نیاز باید برنامه‌های خود را مشخصا به وزارت صمت ارسال کنند.

علی‌آبادی با تاکید بر این که این اقدام باعث کاهش تولید در دوره‌ای نسبت به دوره مشابه سال گذشته شد تا شرکت‌ها بتوانند خودشان را با این موضوع تطبیق دهند، یادآور شد: امید می‌رود در ماه‌های تیر و مرداد توان تولید افزایش یابد و تا پایان سال با رشد تولید، از یک میلیون و سیصد و سی و پنج خودرو به یک میلیون هفتصد هزار خودرو دست یابیم.

وی در پایان گفت: وزارت صمت همچنین تمایل دارد صندلی‌های مدیریت دولت در خودروسازی‌ها را با رعایت صرفه و صلاح دولت و شرکت‌ها واگذار کند.

انتهای پیام/

نظر شما