شناسهٔ خبر: 67614243 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

جتا VS۷ دوباره عرضه شد - اکونیوز

اقتصاد ایران: عصر خودرو- سامانه یکپارچه میزبان ۳۶ خودرو وارداتی است. شرکت ماموت خودرو نیز در این دوره جدید خودرو VS۷ از برند جتا را عرضه کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، کاپیتان محصولات جتا با بهره‌گیری از پلتفرم MQB A2 فولکس‌واگن (مشابه با تیگوان Allspace) به‌عنوان یک کراس‌اوور خانوادگی و جادار شناخته می‌شود که حتی در سبک طراحی داخلی آن و خصوصاً ادوات داشبورد و پنل مرکزی نیز رد پای فولکس‌واگن دیده می‌شود. قلب تپنده این کراس اوور یک نسخه 1.4 لیتری توربو بانام و نشان و برند فولکس‌واگن است که خروجی‌اش 148 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور است و این بازده و توان از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک آیسین به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. قوای محرکه نصب‌شده بر روی این خودرو جز موتورهایی به‌حساب می‌آید که با تکنولوژی فولکس‌واگن ساخته‌شده و اصالت آلمانی دارد. کراس اوور VS7 که در حقیقت پرچم‌دار محصولات وارداتی جتا به ایران محسوب می‌شود امکاناتی از قبیل سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دونقطه‌ای، سقف پانورامیک مجهز به سانروف برقی، نمایشگر 10 اینچی لمسی، کلاستر دیجیتال، صندلی‌های چرمی به همراه گرم‌کن باقابلیت تنظیم برقی برای سرنشینان جلو، آینه جانبی برقی تاشو با تنظیم برقی، سیستم تشخیص خواب‌آلودگی راننده، اتوهلد، سیستم استارت استاپ، کروز کنترل تطبیقی، سیستم جلوگیری از تصادف با عابر پیاده، دوربین 360 درجه و شارژر وایرلس را در لیست نسخه فول آپشن دارد. چراغ‌های جلو این خودرو نیز LED هستند.

 

رانندگی با VS7 حسی مشابه رانندگی با دیگر خودروهای هم‌کلاس خود در بازار ایران را دارد با این تفاوت که موتور نصب‌شده بر روی آن از نسخه‌های مشابه همکلاس اش مانند تیگو7 پرو، لاماری ایما، فیدلیتی و دیگنیتی کم‌حجم‌تر و ضعیف‌تر است و همچنین گیربکس نصب‌شده بر روی آن‌که یک نمونه 6 سرعته اتوماتیک(AT) است برخلاف نسخه‌های دیگر که بعضاً از گیربکس‌های دو کلاچه و یا CVT استفاده می‌کنند از تکنولوژی ساده‌تری بهره می‌برد. اما این مقایسه بر روی کاغذ نمی‌تواند تمام حرف‌های جتا را بیان کند. مزیت اصلی این موتور و گیربکس هماهنگی قابل‌قبولشان با یکدیگر است. گیربکس 6 سرعته آیسین نصب‌شده بر روی این خودرو هماهنگی بسیار خوبی با موتور دارد و به همین دلیل می‌تواند حس یک رانندگی نسبتاً لذت‌بخش را برای راکب به ارمغان بیاورد.

هرچند در تجربه کوتاه رانندگی با این خودرو در پیست ماموت، فرصت کافی برای بررسی همه زوایای این خودرو فراهم نبود اما چند مورد اساسی در همین زمان کوتاه به‌سادگی قابل‌تشخیص بود. با توجه به اینکه پست تست درایو ماموت یک فضای طولی محدود با سطحی پوشیده از سنگ‌فرش است، انتظار می‌رود که سیستم تعلیق در حین رانندگی نوسانات زیادی را به اتاق منتقل کند اما برخلاف تصور، جتا VS7 با کمک سیستم  مستقل مک فرسون در محور جلو و سیستم مالتی لینک در محور عقب به‌خوبی نوسانات حاصل از ناهمواری زمین را به خود جذب می‌کرد. البته که این نرمی تا حدودی باعث می‌شد که حس اطمینان در حین پیچیدن با سرعت‌بالا به راننده و سرنشینان منتقل نشود که البته این اتفاق تا حدودی در خودروهای این کلاس قابل‌قبول است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت Mammutkhodro.com سربزنید یا با شماره سراسری 1660 تماس بگیرید.

دانلود با کیفیت

نظر شما