شناسهٔ خبر: 67614110 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معرفی برگزیدگان مسابقه عکاسی «آب در ایران»

نگار ذکایی

برگزیدگان مسابقه عکاسی با موضوع آب در ایران معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز ایران و فرانسه، پیرو برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع آب در ایران، ویژه عکاسان مقیم ایران، با همکاری مرکز ایران و فرانسه، موسسه و گالری عکاسی ایتاک (Ithaque)، موسسه موج نو و با حمایت معنوی انجمن عکاسان ایران، برگزیدگان این مسابقه معرفی شدند.

رومین محتشم، با اکثریت آرای هیات داوران این مسابقه عکاسی متشکل از داوران ایرانی و فرانسوی به عنوان برنده این مسابقه عکاسی شناخته شد. 

همچنین ۴۰ اثر از ۲۳ هنرمند عکاس به انتخاب الکساندر آرمنجون مدیر گالری ایتاک و کمیسر نمایشگاه عکس آب در ایران طی دو نمایشگاه در پاریس به نمایش در خواهند آمد.

اسامی هنرمندانی که آثارشان در پاریس به نمایش در خواهند آمد به شرح زیر است:

بهادر بهادران، درسا بسیج، الهه اشرفی، عرفان سامان فر، فائزه قجاوند، فرید ثانی، غزاله رضایی، غلامرضا یزدانی، جلال شمس آذران، مینا نوشهر، معین بهرامی، محمد اهنگر، محمد امین پورحیدر، محمد رضا فتحی، محترم صدرالذاکرین، رومین محتشم، سید حمید هاشمی، شاهین اسفندیاری، داود ایزپناه، داریوش محمد خواه، فرهاد مطاعی، اسحاق آقایی منصورآباد و مجید حجتی.

در این کنکور عکاسی ۲۰۵ هنرمند عکاس مقیم ایران شرکت داشته‌اند. 

در این رویداد هنری، ابتدا نمایشگاهی در محل ایتاک از چهارشنبه ١٢ سپتامبر لغایت ۳ اکتبر ۲۰۲۴ (۲۲ شهریور الی ۱۲ مهر ۱۴۰۳) برگزار و سپس نمایشگاه دیگری از این آثار از تاریخ ٧ اکتبر لغایت ١۸ اکتبر ۲۰۲۴ (۱۶ مهر الی ۲۷ مهر ۱۴۰۳) در محل فرهنگستان علوم سرزمین های ماوراء البحر فرانسه واقع در خیابان لاپروز Laperouse پاریس برگزار خواهد شد.

 مراسم افتتاحیه عمومی نمایشگاه در ایتاک نیز روز چهارشنبه ١٢ سپتامبر ٢٠٢٤ (۲۲ شهریور ۱۴۰۳) خواهد بود. 

ایتاک در اکتبر سال ۲۰۲۰ افتتاح شد و در حال حاضر توسط الکساندر آرمنجون اداره می‌شود، وی طی سال‌های ٢٠١٧ تا ٢٠٢٢ در سه نوبت به ایران سفر کرده است و از سوابق هنری نامبرده از جمله می‌توان به فینالیست Prix du Tirage ۲۰۲۱، جوانترین نامزد Prix Niépce در سال ۲۰۱۸ اشاره کرد.

 همچنین آثار وی بخشی از مجموعه کتابخانه ملی فرانسه (BnF) به شمار می‌آید و پرتره‌های ایرانی او به تازگی در یک نمایشگاه شخصی در مجلس ملی فرانسه به نمایش درآمدند.

این مسابقه عکاسی با رویکرد پرداختن به مسایلی نظیر آب های شیرین و شور، محیط زیست زمینی و اقیانوسی، فعالیت‌های انسان و بشر مرتبط با آب، فناوری و تمهیدات مرتبط با آن در مناطق مختلف ایران برگزار شد و ریاست افتخاری این مسابقه به عهده فرانسین کوستو رییس بین المللی ژاک-ایو کوستو و ژان-میشل الیور رییس «آکادمی آب» است.

معرفی برگزیدگان مسابقه عکاسی «آب در ایران»

انتهای پیام 

نظر شما