شناسهٔ خبر: 67613902 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان:

ارتقای کیفی و افزایش نمایه‌سازی مجلات در پایگاه‌های ملی و بین‌المللی از اهداف دانشگاه سمنان است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان گفت: ارتقای کیفی جایگاه نشریات و افزایش نمایه سازی آنها در پایگاه های ملی و بین المللی از اهداف و سیاست های پیش روی دانشگاه است .

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه سمنان،  محمدحسین احسانی با بیان این مطلب در آئین قدردانی از کارشناسان مجلات دانشگاه گفت: کار در حوزه نشریات با توجه به نمود بالای آنها، بسیار مهم و حساس است .

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان بر پاسخگویی به ارباب رجوع، حفظ امانت‌داری، دقت در صفحه‌آرایی و قرار دادن اطلاعات مقالات در سایت نشریه و سرعت و دقت بالا در چاپ مقالات توسط کارشناسان مجلات را مورد تاکید قرار داد و افزود:  سیاست دانشگاه سمنان ارتقای کیفی جایگاه نشریات و نمایه‌سازی آنها در پایگاه‌های ملی و بین‌المللی است .

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان با بیان اینکه بیش از 20 مجله علمی در حوزه‌های مختلف در این دانشگاه منتشر می‌شود،  پیشنهاداتی  در خصوص ارتقای جایگاه مجلات دانشگاه سمنان ارائه کرد.

مدیر اداره چاپ و انتشارات دانشگاه سمنان در این جلسه گزارشی از دستاوردهای نشریات در یک سال اخیر ارائه کرد و گفت: دریافت رتبه توسط چهار نشریه از کمیسیون ارزیابی نشریات وزارت علوم، نمایه شدن 8 نشریه در پایگاه بین‌المللی DOAJ، عضویت یک نشریه در کمیته بین‌المللی اخلاق در نشر ( COPE)، نمایه شدن یک نشریه در ISC و  تاسیس دو نشریه جدید از جمله دستاوردهای نشریات دانشگاه سمنان در یک سال اخیر است .

همچنین  سامان رشیدی از برنامه‌های پیش‌بینی شده و قراردادهای منعقد شده برای نمایه سازی نشریات در پایگاه‌های  Scopus و WOS نیز خبر داد.

گفتنی است، در پایان این جلسه با اهدای لوح تقدیر از زحمات کارشناسان نشریات قدردانی شد.

 

نظر شما