شناسهٔ خبر: 67613697 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

کرمانشاه می‌تواند قطب اقتصاد دیجیتال غرب کشور باشد

رئیس نظام صنفی رایانه‌ای کرمانشاه گفت: این استان می‌تواند قطب اقتصاد دیجیتال غرب کشور باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، مصیب محبی ظهر امروز _چهارشنبه بیستم تیر_ در مراسم بزرگداشت روز ملی فناوری اطلاعات که با حضور جمعی از مدیران استان و فعالین حوزه ICT در محل برج فناوری کرمانشاه برگزار شد با اشاره به اهمیت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار کرد: امروز این فناوری جزو جدایی‌ناپذیر زندگی جامعه و همه مشاغل شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فراوانی که استان کرمانشاه در حوزه اقتصاد دیجیتال دارد، افزود: ۳۰۰ عضو حقوقی، ۲۲۰ عضو حقیقی و ۹۸ مشاور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات زیر مجموعه نظام صنفی رایانه‌ای کرمانشاه هستند.

رئیس نظام صنفی رایانه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه می‌تواند با این ظرفیت قطب اقتصاد دیجیتال غرب کشور باشد، عنوان کرد: تحقق این مهم نیازمند همراهی همه بخش‌ها و دستگاه‌ها و حمایت از فعالین عرصه اقتصاد دیجیتال کرمانشاه است.

محبی تصریح کرد: مصوبه‌ای در کشور و به تبع آن استان کرمانشاه داریم که بر اساس آن دستگاه‌ها برای برون سپاری خدمات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات خود باید از ظرفیت شرکت‌ها و افراد بومی همان استان که عضو نظام صنفی رایانه هستند استفاده کنند که تقاضا داریم دستگاه‌های استان این مصوبه را رعایت کنند.

وی از ظرفیت بسیار خوب منطقه آزاد تجاری قصرشیرین برای سرمایه‌گذاری در حوزه ICT دانست و تاکید کرد: تقاضا داریم در این زمینه نیز شرایط برای حضور شرکت‌های داخل استان تسهیل شود و از این فرصت بکر برای توسعه اقتصاد و ایجاد اشتغال استفاده شود.

رئیس نظام صنفی رایانه‌ای کرمانشاه با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون حمایت‌های خوبی از شرکت‌های فعال در حوزه ICT استان صورت گرفته، از پرداخت ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۸ به این شرکت‌ها خبر داد و گفت: از این حیث رتبه اول کشور را داریم.

محبی از پیگیری برای برپایی نمایشگاه الکامپ در استان در مهر امسال خبر داد و اضافه کرد: خواستار حمایت دستگاه‌های مربوطه در این خصوص هستیم.

نظر شما