شناسهٔ خبر: 67613385 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

همکاری صنعت و دانشگاه برای رفع نیاز بخش دفاعی

شرکت توسعه پیشرفته مواد (AMD) در اولین همکاری مشترک با یکی از دانشگاه‌های آمریکا، اعلام کرد که قرار است روی برنامه های دفاعی و امنیتی کار کنند. شرکت توسعه پیشرفته مواد (AMD) در اولین همکاری مشترک با یکی از دانشگاه‌های آمریکا، اعلام کرد که قرار است روی برنامه های دفاعی و امنیتی کار کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا؛ آلن دالتون از مشاوران ارشد این شرکت در این برنامه همکاری مشترک با ارتش آمریکا حضور دارد که قرار است در آن از توانمندی‌های دانشگاه رایس استفاده شود. بخش علوم مهندسی نانو دانشگاه رایس در این برنامه با شرکت توسعه پیشرفته مواد  همکاری خواهد داشت.

جان لی، مدیرعامل توسعه پیشرفته مواد می‌گوید: «این توافقنامه با رایس اولین مرحله از اقدامات شرکت توسعه پیشرفته مواد برای ایفای نقش مهمتر در آمریکا به ویژه در بخش دفاعی است.»

پروفسور پالیکل آجیان از دانشگاه رایس می‌گوید: «ما از این پروژه جدید و پتانسیل همکاری با پروفسور دالتون و شرکت توسعه پیشرفته مواد در تهیه مواد جدید هیجان‌زده هستیم.»

آلن دالتون، دانشمند ارشد AMD می‌گوید: «همکاری با دانشگاه رایس در فناوری رادارگریزی، نقطه عطف قابل توجهی برای شرکت توسعه پیشرفته مواد است. این همکاری از مواد پیشرفته ما در کنار تحقیقات پیشگامانه رایس استفاده می‌کند و راه را برای پیشرفت‌های پیشگامانه هموار می‌کند. AMD به توسعه این مواد برای صنایع دفاعی و فناوری پاک مانند انرژی باد ادامه خواهد داد که در آن مواد ما امکان به حداقل رساندن تداخل رادار را فراهم می‌کند.»

چندی پیش این شرکت به‌منظور توسعه فناوری و ساخت فیلم‌های محافظ برای استفاده در عینک محافظ، قراردادی را با اداره پشتیبانی فنی جنگ‌های نامنظم به امضا رسانده است. براساس این قرارداد، شرکت توسعه مواد پیشرفته برای پوشش‌دهی فیلترهای لیزری براساس فناوری‌های نانومواد و کریستال فوتونی از IWTSD حمایت مالی دریافت می‌کند.

این شرکت در حال حاضر چندین رهیافت منحصر به فرد مبتنی بر فناوری‌‌ نانو را توسعه داده است که از آن جمله می‌توان به RFID پایدار و حسگرهای قابل انعطاف / قابل کشش با استفاده از جوهرهای رسانا اشاره کرد. جوهرهای نانوذرات شرکت توسعه مواد پیشرفته می‌توانند به‌طور ایمن به لایه‌های مختلف متصل شوند و به آن‌ها امکان کشش و خم شدن را دهند در حالی که مقاومت مکانیکی و الکتریکی را در محیط‌های سخت حفظ می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما