شناسهٔ خبر: 67613361 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بسته خبر خوب|

از برگزاری نخستین المپیاد ورزشی شهرداری‌های کشور تا هفت توصیه برای پیشگیری از تب دنگی

ایمنا از ارتقای سامانه زنجیره تأمین حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی، ارائه خدمات هویتی به جانبازان، معلولین و سالمندان، تلاش معلمی قمی برای تربیت ۲۰ دانش‌آموز نابینا و کم توان ذهنی برای حفظ قرآن، برگزاری نخستین المپیاد ورزشی شهرداری‌های کشور و هفت توصیه برای پیشگیری از تب دنگی در بسته خبر خوب می‌گوید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در بسته خبر خوب به سراغ ارتقای سامانه زنجیره تأمین حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی می‌رویم، در ادامه نیز ارائه خدمات هویتی ویژه به جانبازان، معلولین و سالمندان توان‌خواه مطرح شده است، همچنین خانم معلم قمی که ۲۰ دانش‌آموز نابینا و کم توان ذهنی را حافظ قرآن کرد، برگزاری نخستین المپیاد ورزشی شهرداری‌های کشور در کرمان و ‏‬هفت توصیه برای پیشگیری از تب دنگی نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

ارتقای سامانه زنجیره تأمین حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی

ارتقای سامانه زنجیره تأمین حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی

ابراهیم زمانی، معاون مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و سامانه‌های سلامت سازمان غذا و دارو با اشاره به ارتقای سامانه زنجیره تأمین حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی اظهار کرد: در سامانه مذکور امکان رصد انتقال کالا و موجودی آن در انبار مجازی شرکت‌های تأمین‌کننده، توزیع‌کننده، مراکز درمانی و آزمایشگاه‌ها بر اساس سری ساخت، تعداد و قیمت کالا ایجاد شده است که امکان پایش توزیع عادلانه در سطح کشور را فراهم کرده است.

وی افزود: تاکنون پایش و صدور GLN برای مراکز درمانی و شرکت‌های تأمین‌کننده به‌خوبی انجام شده و برای شرکت‌های توزیع‌کننده و اصناف در دست اقدام است.

معاون مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و سامانه‌های سلامت سازمان غذا و دارو تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن کالاهای حوزه دیالیز و درمان ناباروری در فاز پنجم کالاهای مشمول استعلام شناسه رهگیری در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی، برای مراکز همودیالیز و جراحی محدود و درمان ناباروری که فاقد کد GLN هستند، در صورت ارسال مشخصات توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه‌ها GLN تولید خواهد شد.

زمانی افزود: پیگیر هستیم تا تغییرات قیمت در حوزه تجهیزات پزشکی به تمامی سامانه‌های اطلاعاتی بیمارستان و بیمه‌ها ارسال شود و سیستم یک‌پارچه‌ای در کشور در این‌باره ایجاد شود.

از برگزاری نخستین المپیاد ورزشی شهرداری‌های کشور تا هفت توصیه برای پیشگیری از تب دنگی

ارائه خدمات هویتی ویژه به جانبازان، معلولان و سالمندان توان‌خواه

هاشم کارگر، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال اظهار کرد: در راستای رفع مشکلات هویتی و شناسنامه‌ای جانبازان، معلولین و سالمندان توان‌خواه، ادارات ثبت احوال، نسبت به اعزام نیرو برای ارائه خدمات هویتی به این افراد در منزل اقدام می‌کنند.

وی افزود: با هماهنگی سازمان بهزیستی کشور و از طریق معرفی مراکز بهزیستی و آسایشگاه‌ها، ارتباط دوسویه بین این مراکز و ادارات ثبت احوال برقرار شده و همکاران ما برای ارائه خدمات هویتی در محل این مراکز حاضر می‌شوند.

رئیس سازمان ثبت احوال بیان کرد: این سازمان آمادگی دارد در صورت نیاز جانبازان، معلولین و سالمندان توان‌خواه به خدمات هویتی در منزل، ضمن هماهنگی با نزدیک‌ترین اداره ثبت احوال محل سکونت، نسبت به اعزام همکاران و اخذ درخواست از متقاضیان اقدام کند.

از برگزاری نخستین المپیاد ورزشی شهرداری‌های کشور تا هفت توصیه برای پیشگیری از تب دنگی

خانم معلم قمی که ۲۰ دانش‌آموز نابینا و کم توان ذهنی را حافظ قرآن کرد

مریم عزیزی، معلم قمی که ۲۰ سال معلم دانش‌آموزان نابینا و سه سال کودکان کم‌توان ذهنی بوده است، اظهار کرد: از کار کردن با بچه‌های نابینا یا کم‌توان ذهنی بسیار راضی هستم و خدا را شاکرم که این فرصت را در اختیارم گذاشته است، علاوه بر دروس مدرسه تلاش می‌کنم فعالیت‌های قرآنی و احکام را به دانش‌آموزان نابینا آموزش دهم.

وی افزود: پیشرفت در حفظ قرآن حتی حفظ یک آیه باعث افزایش اعتماد به نفس دانش‌آموزان می‌شود و از سوی دیگر در پیشرفت درسی‌شان تأثیر دارد.

این معلم قمی با بیان این‌که از شغل معلمی و درآمدش راضی هستم، اضافه کرد: از مسئولان می‌خواهم وسیله راحتی این دانش‌آموزان را از نظر سرویس، تغذیه و خدمات تفریحی همچون وسایل بازی در مدرسه فراهم کند.

نخستین المپیاد ورزشی شهرداری‌های کشور در کرمان برگزار می‌شود

نخستین المپیاد ورزشی شهرداری‌های کشور در کرمان برگزار می‌شود

میلاد برخوری، رئیس انجمن ورزش شهرداری‌های کشور اظهار کرد: استان کرمان را به عنوان استان نمونه در بحث برگزاری این رویداد برای نخستین بار در سطح کشور انتخاب کرده‌ایم و پس از آن با کمک وزارت ورزش و جوانان و وزارت کشور این رویداد بزرگ را در سایر استان‌ها نیز برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: این المپیاد را به نام شهیدان جمهور و مقاومت نامگذاری کرده‌ایم و امیدواریم پس از اجرای موفق آن در استان کرمان در سطح کشور نیز بتوانیم با همکاری سایر نهادها آن را برگزار کنیم و تجربه‌ای موفق را به ثبت برسانیم.

رئیس انجمن ورزش شهرداری‌های کشور گفت: این المپیاد در رشته‌های فوتسال، والیبال و تنیس روی میز برگزار می‌شود، رسالتمان در این انجمن نهادینه کردن ورزش همگانی با کمک شهرداری‌ها در بین مردم است و از سویی ورزش کارکنان شهرداری‌ها را به صورت ویژه دنبال خواهیم کرد تا کارکنان در بحث خدمت‌رسانی به مردم بهتر عمل کنند.

از برگزاری نخستین المپیاد ورزشی شهرداری‌های کشور تا هفت توصیه برای پیشگیری از تب دنگی

هفت توصیه برای پیشگیری از تب دنگی

شبنم طهرانی، دانشیار گروه بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رعایت موارد زیر را برای پیشگیری از تب دنگی به افراد توصیه کرد:

  1. پوشیدن لباس‌های آستین بلند و شلوار بلند و جوراب در زمان سفر به مناطق همه‌گیری بیماری
  2. استفاده از کرم یا مواد دافع حشرات بر مناطق پوست که با لباس پوشیده نمی‌شوند
  3. استفاده از پشه بند در صورت استراحت در فضای باز
  4. نصب توری روی درب و پنجره
  5. تخلیه و تمیز کردن مرتب ظروف محتوی آب گلدان‌های شیشه‌ای، ظروف زیر گلدان و ظروف آب پرندگان و حیوانات
  6. تعبیه در روی ظروف حاوی آب مانند تانکر
  7. جلوگیری از تجمع آب راکد در زباله‌ها و ضایعات جامد

نظر شما