شناسهٔ خبر: 67613349 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

تأکید مخبر بر همکاری هیأت دولت با رئیس جمهور منتخب

سرپرست ریاست‌جمهوری بر انجام باقوت و به‌دور از هر گونه تعلل و تأخیر امور مربوط به دولت، همکاری کامل اعضای کابینه با رئیس‌جمهور منتخب و دولت جدید تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

 جوان آنلاین: محمد مخبر سرپرست ریاست‌جمهوری در جلسه صبح امروز چهارشنبه هیئت دولت، ضمن تأکید بر انجام باقوت و به‌دور از هر گونه تعلل و تأخیر امور مربوط به دولت، همکاری کامل اعضای کابینه با رئیس‌جمهور منتخب و دولت جدید را ضروری دانست و افزود: اعضای دولت مردمی همان‌طور که تا امروز نهایت همکاری را با دکتر پزشکیان و همکارانش داشته‌اند، تا لحظه تحویل امور به دولت جدید همچنان به این رویه عمل کنند.

سرپرست ریاست‌جمهوری در ادامه سخنانش با اشاره به شناسایی مواردی از ابتلای افراد به تب دنگی اظهار داشت: وزرای بهداشت و کشور در نشستی مشترک موضوع را به طور کامل مورد بررسی قرار داده و تصمیمات و تدابیر پیشگیرانه لازم را در این خصوص اتخاذ کنند.

مخبر با اشاره به حضور روز گذشته خود در مراسم افتتاح «سازمان ملی هوش مصنوعی کشور» هوش مصنوعی را در جهان امروز از مولفه‌های قدرت و حکمرانی دانست و خاطرنشان کرد: تأسیس سازمان ملی هوش مصنوعی در زمانی کوتاه یادگار توجهات و تأکیدات رئیس‌جمهور شهید است که امیدوارم با سرعت و موفقیت امور مربوط به خود را به‌پیش ببرد.

در جلسه امروز هیئت دولت وزیر نفت در گزارشی از برنامه‌های توسعه‌ای اجرا شده در این وزارتخانه، از تثبیت تولید نفت روی عدد ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: با قراردادهایی که با پیمانکاران خوش‌سابقه منعقد شده است تولید نفت در سال ۱۴۰۳ به ۴ میلیون بشکه در روز خواهد رسید که این افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای، درآمد سالیانه فروش نفت کشور را ۱۰ میلیارد دلار افزایش خواهد داد.

اوجی همچنین با اشاره به پیش‌بینی رشد ۸ درصدی در بخش صنعت نفت و گاز در برنامه هفتم توسعه، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در افق ۴ساله می‌توانیم به تولید روزانه ۵ و نیم‌میلیون بشکه نفت برسیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این جلسه با اشاره به افزایش نرخ شیوع تب دنگی در جهان از ۶ و نیم‌میلیون نفر در سال گذشته میلادی به ۱۰ میلیون نفر در سالجاری و همچنین افزایش تلفات آن خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشورهای پاکستان، عراق، امارات و دیگر کشورهای جنوب خلیج‌فارس آلوده هستند و مواردی از وجود عامل شیوع این بیماری در استان‌های جنوبی ایران و استان گیلان مشاهده شده و احتمال آلودگی در خوزستان، مازندران و گلستان نیز هست.

عین‌اللهی با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان کشور از ۷۵ مورد در سال گذشته به ۱۴۹ در سالجاری و اینکه از این تعداد، ۱۳۰ نفر سابقه سفر به امارات داشتند، افزود: اقداماتی برای پاک‌سازی شهرهای آلوده، افزایش مراقبت در مناطق و پایانه‌های مرزی و بررسی سلولوژیک برای رصد بیماران در حال انجام است و ضرورت دارد وزیر کشور نیز موضوع را با تشکیل شوراهای تأمین استان‌ها و شهرستان‌ها به‌طورجدی پیگیری کنند.

رئیس‌کل بانک مرکزی نیز در جلسه امروز هیئت دولت با اشاره به انتشار ۱۰۰ میلیون یورو اوراق ارزی در سال گذشته اظهار داشت: با اقدامات انجام شده و رفع موانع موجود امسال امکان انتشار یک میلیارد یورو اوراق ارزی در بورس برای تأمین ارزی طرح‌ها فراهم شده که بانک مرکزی آن را ضمانت خواهد کرد.

فرزین در ادامه با بیان اینکه در خرداد امسال برای اولین‌بار پس از ۶۲ سال، شاخص تورم تولیدکننده سالانه به زیر ۳۰ درصد یعنی عدد ۲۹,۷ درصد رسیده است، تصریح کرد: همچنین در اردیبهشت‌ماه نرخ رشد تولید مجموع شرکت‌های بورسی ۲.۸ درصد بوده که این میزان در بخش فلزات اساسی ۵.۲، صنایع شیمیایی ۱.۱، لاستیک و پلاستیک ۱۵.۶ و در بخش ماشین‌آلات ۱۶.۳ بوده است.

نظر شما