شناسهٔ خبر: 67613329 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اعلام کرد؛

رفع نقاط حادثه‌خیز کردستان نیازمند ۱۲۹۰ میلیارد ریال اعتبار

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان گفت: از سال گذشته ۱۶ نقطه حادثه خیز در استان شناسایی شده که اصلاح آن ۱۲۹۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) فرزاد حسنی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان اظهار کرد: ۱۶ نقطه حادثه‌خیز از سال ۱۴۰۲ در استان شناسایی شده که تاکنون چهار مورد آن رفع، پنج نقطه در حال انجام و ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ ضمن اینکه برای چهار نقطه در حال انتخاب پیمانکار و سه نقطه دیگر هنوز پیمانکار انتخاب نشده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان افزود: برای رفع ۱۶ نقاط حادثه‌خیز استان ۱۲۹۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که قرار بود ۴۲۰ میلیارد ریال آن از طریق استانداری و از محل فروش اموال مازاد تامین شود اما تاکنون اعتباری جذب نشده است.

وی به اربعین حسینی اشاره کرد و ادامه داد: امسال با افزایش دما در سایر مرزهای اربعین با افزایش مسافر و زائران اربعین حسینی مواجه هستیم، بنابراین باید برنامه‌ریزی و تدابیر ایمنی لازم اندیشیده شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان با اشاره به ضرورت نصب باسکول در خروجی معادن و صدور بارنامه جهت جلوگیری از فرار بار و اضافه تناژ، افزود: این دستور کار در کمیسیون ایمنی مصوب و مقرر شده که سازمان صمت، معادن را ملزم و میزان و ظرفیت بارها مشخص تا از ضرر و زیان به جاده‌های استان جلوگیری شود.

حسنی درباره اعتبارات اربعین هم گفت: اعتبارات مناسبی از طرف سازمان راهداری به استان کردستان بابت روکش و نگهداری راه، ایمنی و تامین زیرساخت‌های پایانه مرزی باشماق در نظر گرفته شده است.

نظر شما