شناسهٔ خبر: 67613291 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

استان‌های مازندران و تهران در صدر مقاصد سفر سمنانی‌ها

به گفته سرپرست مرکز مدیریت راه‌های‌ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان، شهروندان این استان در بهار امسال بیش از هر استان دیگری، راهی پایتخت شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی مقیمی با اعلام بیشترین سفر مردم استان سمنان به تهران و مازندران، به آمار پلاک‌های ثبت‌شده در سامانه‌های پلاک خوان اشاره و اظهار کرد: خودروهای با پلاک استان سمنان در سه‌ماهه اول امسال بیش از هر استان دیگری، وارد یکی از شهرهای استان تهران شدند.

وی با بیان اینکه مقصد سفر بیش از ۲۶ درصد خودروهای با پلاک استان سمنان در بهار امسال استان تهران بوده است، افزود: استان مازندران با ۱۶ درصد در رتبه دوم مقصد سفر خودروهای با پلاک استان سمنان بوده است.

مقیمی با بیان اینکه استان گلستان با ۹ درصد در جایگاه سوم مقاصد سفر خودروهای این استان بوده ادامه داد: سهم دو استان زیارتی قم و خراسان رضوی نیز از مقاصد سفر خودروهای با پلاک استان نیز هر کدام ۸ درصد بوده است.

سرپرست مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان، با بیان اینکه پنج استان تهران، مازندران، گلستان، قم و خراسان رضوی از کل مقاصد سفر سمنانی‌ها ۶۷ درصد بوده اضافه کرد: سهم ۲۵ استان دیگر کشور از سفرهای سمنانی‌ها در سه‌ماهه نخست سال نیز ۳۳ درصد بوده است.

وی از استان سمنان به عنوان استان بین‌الحرمین ایران نام برد و با اشاره به افزایش قابل توجه سفرهای از مبداء استان به قم در مدت مشابه سال گذشته تصریح کرد: تحلیل آمار سفر خودروهای با پلاک استان سمنان، بیانگر این است که سهم سفر به استان قم از کل سفرهای از مبداء استان سمنان طی مدت مشابه سال اخیر با رشد بیش از دو درصدی روبرو بوده و سهم مقصد سفر به قم از ۶ درصد به بیش از ۸ درصد رسیده است.

مقیمی افزود: استان قم تنها استانی در بین پنج مقصد اول با مبداء از استان سمنان است است که با رشد قابل توجه تری روبرو بوده به طوری که این استان تنها استانی بوده که شاهد ارتقاء جایگاه محسوس در بین ۵ مقصد برتر این استان بوده است.

سرپرست مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از ثبت ۱۰ میلیون تردد بین استانی طی سه‌ماهه بهار ۴۰۳ خبر داد و گفت: محور ایوانکی-شریف‌آباد در غربی‌ترین نقطه استان، با متوسط تردد روزانه ۲۱ هزار و ۶۹۸ تردد پرترددترین محور استان در بهار امسال بوده است.

مقیمی افزود: تردد در مبادی ورودی این استان در این سه‌ماهه به طور میانگین بالغ بر دو هزار و ۲۰۰ تردد در هر ساعت بوده است.

وی از ۲۴ فروردین ماه که مصادف با تعطیلات عید بندگی فطر بوده به عنوان شلوغ‌ترین و پرترددترین روز محورهای استان سمنان در سه‌ماهه نخست سال نام برد و اظهار کرد: به منظور ارتقاء خدمات به کاربران جاده، حضور همکاران راهداری در همه ایام تعطیل پررنگ‌تر از دیگر ایام سال است.

 مقیمی همچنین بهره‌مندی بیش از ۲۲ هزار نفر از خدمات سامانه ۱۴۱ استان در سه‌ماهه اول سال خبر داد و گفت: ۶ فروردین ماه هم‌زمان با آغاز دور دوم سفرهای نوروزی بیشترین تماس با این سامانه اداره کل راهداری استان سمنان برقرار شده به طوری که این روز به تنهایی ۵ درصد از کل تماس‌های سه‌ماهه بهار را به خود اختصاص داده است.

نظر شما