شناسهٔ خبر: 67612731 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

پزشکیان در گفت‌‌وگو با «مادورو»: روابط ایران با ونزوئلا تداوم خواهد یافت

رئیس جمهور منتخب با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا دارای چالش‌ها و آرمان‌های مشترک از جمله آزادی‌خواهی، استقلال‌طلبی و عدالت‌خواهی هستند، گفت: بی‌تردید دولت من نیز در صدد تداوم و توسعه همکاری‌ها با ونزوئلا خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ «نیکلاس مادورو» در تماس تلفنی با مسعود پزشکیان موفقیت وی در کسب اعتماد مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری و برگزاری موفقیت‌آمیز فرایند انتخاباتی بزرگ با مشارکت بسیار خوب ملت ایران را تبریک گفت.

رئیس‌جمهور ونزوئلا با بیان اینکه فقدان شهید رئیسی برای دولت و مردم ونزوئلا بسیار حزن‌انگیز و دردآور بود، ابراز امیدواری کرد که تحت مدیریت پزشکیان روابط خوب و مستحکم دو کشور استمرار یافته و روزبه‌روز تقویت شود.

نیکلاس مادورو جمهوری اسلامی ایران را دوست واقعی و حامی همیشگی ونزوئلا دانست و خطاب به رئیس‌جمهور منتخب تأکید کرد: به شما اطمینان می‌دهیم که ونزوئلا نیز دوست و همراه واقعی شما خواهد ماند و به اراده جناب‌عالی در تقویت و ارتقای روابط دو کشور باور داریم.

پزشکیان نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن قدردانی از تماس و پیام تبریک رئیس‌جمهور ونزوئلا و همچنین ابراز مودت و همدلی با دولت و ملت ایران در پی شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور فقید جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ونزوئلا در سیاست خارجی ایران جایگاه ویژه‌ای دارد و بسیار خرسندیم که سطح همکاری‌های دو کشور در همه زمینه‌ها عالی و روبه‌رشد است.

رئیس‌جمهور منتخب با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا دارای چالش‌ها و آرمان‌های مشترک از جمله آزادی‌خواهی، استقلال‌طلبی و عدالت‌خواهی هستند و در قبال مسئله فلسطین و حمایت از مردم مظلوم غزه نگاه و مواضع مشترکی دارند، تأکید کرد: بی‌تردید دولت من نیز در صدد تداوم و توسعه همکاری‌ها با ونزوئلا خواهد بود.

پزشکیان ضمن آرزوی موفقیت، سعادت و سربلندی برای دولت و ملت ونزوئلا و پیروزی برای رئیس‌جمهور این کشور در انتخابات سرنوشت‌ساز آتی، از مادورو برای سفر به ایران دعوت کرد.

نظر شما