شناسهٔ خبر: 67612544 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

از حیاط دولت چه خبر؟

واکنش زاکانی به کارزار جمع‌آوری امضا برای برکناری‌اش/ترافیک اینترنت دو برابر شد

تهران- ایرنا- اعضای هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران پاسخگوی سوالات آنان بودند؛ شهردار تهران کارزار جمع‌آوری امضا برای برکناری‌اش را سراسر تهمت خواند و این رویه را نادرست دانست و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم از ۲ برابر شدن ترافیک مصرفی اینترنت شهروندان در طول سه سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دولت ایرنا، نشست هیأت وزیران امروز به ریاست محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری برگزار شد و پس از این نشست، تعدادی از اعضای کابینه دولت سیزدهم در واپسین روزهای کاری نیز در جمع خبرنگاران حاضر شده و پاسخگوی سؤالات و دغدغه‌های اصحاب رسانه بودند.

واکنش زاکانی به کارزار جمع آوری امضا برای برکناری اش

واکنش زاکانی به کارزار جمع آوری امضا برای برکناری‌اش/ ترافیک مصرفی اینترنت دو برابر شد

علیرضا زاکانی شهردار تهران درباره کارزاری که اخیرا به راه افتاده و خواستار برکناری شهردار تهران شده، به خبرنگاران گفت: متنی که من دیدم سراسر تهمت بود و من تعجب کردم. از طرفی رویه نیز رویه نادرستی است و این مثل آن می‌ماند که کسی رای آورده باشد و عده‌ای بیایند و از طریق جمع آوری تعدادی امضاء بخواهند رای آن شخص را در انتخابات پس بگیرند.

وی ادامه داد: این اقدام از لحاظ حقوقی جایگاهی ندارد و به لحاظ افکار عمومی مُضر است؛ چه بخواهد برای شهرداری باشد، چه دولت و چه هرکس دیگر. ما به ازای این اقدامات القای یک تکانه و بی‌ثباتی به جامعه است. این کار نادرست است.

مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب؛ زودتر از ۱۵ مرداد

واکنش زاکانی به کارزار جمع آوری امضا برای برکناری‌اش/ ترافیک مصرفی اینترنت دو برابر شد

وزیر کشور گفت: زمان خاصی برای برگزاری جلسه تحلیف در قانون اساسی ذکر نشده است، البته تاریخ ۱۵ مرداد نیز ظاهراً قطعی نیست و احتمالاً این مراسم زودتر انجام می‌شود.

احمد وحیدی همچنین در مورد برگزاری مراسم اربعین افزود: قرار است فردا یا پس فردا به اتفاق وزیر کشور عراق از مرزهای مشترک بازدید و مسائل را بررسی کنیم تا امسال هم مراسم اربعین به خوبی برگزار شود.

وی در مورد تمدید گذرنامه‌های زیارتی هم اظهار داشت: آنهایی که گذرنامه عادی دارند و این گذرنامه ها مدت کافی دارد می‌توانند از آن استفاده کنند البته گذرنامه‌های زیارتی هم مورد قبول است و می‌توانند استفاده کنند.

وزیر نفت: مصرف بنزین افزایش یافته ولی با روش های غیر قیمتی مصرف را کنترل کردیم

واکنش زاکانی به کارزار جمع آوری امضا برای برکناری‌اش/ ترافیک مصرفی اینترنت دو برابر شد

[واد اوجی وزیر نفت هم با اشاره به افزایش تولید نفت در دولت سیزدهم اظهار کرد: یکی از راهکارهای خوب برای جلوگیری از کسری بودجه و تقویت منابع درآمدی دولت با توجه به ذخائر هیدروکربنی کشور، تولید نفت و نه فقط برای صادرات بلکه برای فرآوری آن، باید افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: با روشهای غیرقیمتی منابع موجود را در حوزه بنزین مدیریت کردم با این حال در این فصل که ایام مسافرت‌های تابستانی مردم شروع شده میزان مصرف روزانه بنزین به ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون لیتر در روزهای مختلف افزایش یافته است و ما همچنان از طریق روشهای غیرقیمتی میزان مصرف بنزین را کنترل خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات: ترافیک مصرفی مردم دو برابر شد

واکنش زاکانی به کارزار جمع آوری امضا برای برکناری‌اش/ ترافیک مصرفی اینترنت دو برابر شد

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات نیز با بیان اینکه پیشرفت شبکه ملی اطلاعات در ابتدای دولت سیزدهم ۲۰ درصد بوده و الان به ۶۰ درصد رسیده اظهار کرد: در این سه سال دولت سیزدهم به اندازه یک دهه به پیشرفت شبکه ملی اطلاعات افزوده شده است. یکی از ارکان پیشرفت این شبکه زیرساخت ارتباطاتی است که پروژه فیبرنوری و نسل پنجم در حال اجراست.

وی افزود: پیک ترافیک ایتا از ۱۹.۵ گیگابیت بر ثانیه به ۲۸۰ گیگابیت بر ثانیه رسیده است. مجموع حداکثر ترافیک مصرفی مردم در روز چه داخلی و چه خارجی نزدیک ۶ ترابیت بر ثانیه بود که الان به ۱۲ ترابیت بر ثانیه رسیده است. ترافیک بین‌الملل ما ۵۰ درصد افزایش داشته است و ترافیک داخل ۳ تا ۴ برابر شده است و به ۶ ترابیت بر ثانیه رسیده است. سهم سکوهای داخلی افزایش چشمگیر داشته است.

منشأ توسعه ریزگردها در کشورهای همسایه و منطقه کنترل می شود

واکنش زاکانی به کارزار جمع آوری امضا برای برکناری‌اش/ ترافیک مصرفی اینترنت دو برابر شد

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست هم درباره افزایش منشأهای توسعه ریزگرد در روزهای اخیر اظهار کرد: قرار است در عراق و سوریه در حوزه رفع معضل گرد و غبار انجام شود؛ مقرر شد ۴ استان در جمهوری اسلامی و عراق در خصوص گردو غبار وارد حوزه میدانی شوند تا همراه با روش‌های بیولوژیک، مهندسی و سایر روش‌ها و ظرفیت دو کشور این اقدامات عملی شوند.

معاون رئیس جمهور در خصوص همکاری کشور سوریه با ایران در رفع معضل گرد و غبار افزود: سوریه همکاری لازم را با ایران داشته و دادهای بسیار خوبی در این حوزه اعلام کرده است و مقرر شد که داده‌های در حوزه محیط زیستی بین دو کشور رد و بدل شود. اما فقط منطقه دیرالزور از نظر امنیتی مشکلاتی دارد و فضای تقریبا در این منطقه جنگی است که سبب افزایش گرد وغبار شده و متاسفانه دسترسی لازم به این منطقه وجود ندارد.

منصوری: اینکه در برخی رسانه مطرح شده که محل کار را ترک کرده‌ام، صحت ندارد

محسن منصوری معاون اجرایی رییس جمهور نیز در جمع خبرنگاران گفت: تا زمانی که تکلیف بر گردنمان باشد کار می‌کنیم و مسائلی که در این مورد در فضای مجازی منتشر شده صحت ندارد.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی اخبار بر پایه صحیح منتشر نمی شود البته دوستان ما از فردای انتخابات اطلاعیه دادند که در محل کار حاضر و انجام وظیفه می‌کنیم.

۷۰ هزار پرونده در بنیاد شهید تعیین تکلیف شد/ پشت نوبتی نداریم

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: پرونده ۷۰ هزار نفر در این بنیاد رسیدگی و تعیین تکلیف شدند و در حال حاضر هیچ پرونده پشت نوبتی در بنیاد شهید نداریم، مگر اینکه نیروهای مسلح پرونده‌های جدید بفرستند.

وی تصریح کرد: رسیدگی به امور مربوط به حوزه ایثار و شهادت یک امر دائما در حال اضافه شدن است؛ طی این سه سال حوادثی چون چابهار راسک، کرمان، سیستان و بلوچستان و شاهچراغ و تعدادی زیادی هم از شهدای مدافع حرم داشتیم.

تغییر ساعت کاری ادارات منتفی است

میثم لطیفی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی در پاسخ به سوالی درباره برنامه دولت برای تغییر ساعت کاری ادارات دولتی با توجه به گرمای هوا و افزایش بی رویه مصرف برق، گفت: فعلا ساعات کار اداری از ۶ صبح تا یک بعدازظهر است که البته یک ساعت اول را برای برای برخی دستگاه‌ها، خانواده‌ها، بانوان و افرادی که شرایط خاص دارند شناور گذاشتیم و دستگاه‌ها هم می‌توانند در این مورد تصمیم گیری کنند و فعلا موضوعی در این زمینه مطرح نشده است.

صولت مرتضوی: تا آخرین روز فعالیت، پاسخگوی مردم هستیم

واکنش زاکانی به کارزار جمع آوری امضا برای برکناری‌اش/ ترافیک مصرفی اینترنت دو برابر شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوالی درخصوص ادعاهایی مبنی بر انجام برخی استخدام‌ها در وزارت کار در روزهای پایانی دولت تأکید کرد: دولت مستقر تا آخرین لحظه‌ای که مسئولیت دارد، به مردم، مجلس و هم رئیس دولت پاسخگوست.

وی تصریح کرد: نامه آقای مخبر در مورد دستگاه‌های اداری است، انتصاب‌هایی که صورت گرفته در شرکت‌هایی است که تابع موسسات عمومی است. در مورد نامه آقای پزشکیان باید از شخص ایشان سوال شود که نامه‌ای که صادر کرده اصلا مبنای حقوقی دارد یا نه، و آیا رسم و قاعده بوده و قانون اساسی چنین اجازه‌ای می‌دهد؟

مرتضوی خاطرنشان کرد: ما در حال انجام کارمان هستیم وقتی شرکتی الان مجمع دارد و عضو هیأت مدیره کم دارد باید چه کرد؟ نامه آقای مخبر ناظر به دستگاه‌های اداری است. حتی در چند دستگاه که با سرپرست اداره می‌شود به‌رغم اینکه مدت سرپرستی برخی از آنها منقضی شده، نامه آقای مخبر را لازم‌الاطاعه دانستیم اما شرکت‌ها تابع حاکمیت شرکتی هستند باید قواعد و قوانین شرکت‌ها در مورد آنها رعایت شود.

زلفی گل: آیین‌نامه‌های مرتبط با برنامه هفتم تدوین شده است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه آیین نامه‌های مربوط به این وزارتخانه طبق برنامه هفتم تهیه شده است، گفت: مدیریت بعدی می‌تواند مطابق میل و سلیقه خود این آیین‌نامه‌ها را بازنگری، مصوب و اجرایی کند.

دولت سیزدهم، آماده انتقال تجربیات خود به دولت آینده

واکنش زاکانی به کارزار جمع آوری امضا برای برکناری‌اش/ ترافیک مصرفی اینترنت دو برابر شد

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت نیز با اشاره به تاکید رئیس جمهور منتخب بر استمرار برنامه‌های تدوین شده در دولت شهید رئیسی، گفت: برخی یاران شهید رئیسی در ستاد ما هستند. امیدواریم که از این نقاط قوت استفاده کنند و خدمت رسانی به مردم همچنان ادامه یابد.

سخنگوی دولت در باره نامه مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب به سرپرست ریاست جمهوری گفت: رئیس جمهور منتخب در مورد انتصابات در خواستی از سرپرست ریاست جمهوری داشتند، البته درست است هنوز رئیس جمهور مستقر نشده است و الان سرپرست ریاست جمهوری آقای مخبر است و مفاد این درخواست هم یک ماه پیش یعنی خردادماه از سوی آقای مخبر اعلام شد که انتصابات غیر ضروری انجام نشود، بدیهی است اگر استعفای صورت گیرد نمی‌توان روال امور را متوقف کرد.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب هم این دولت را دولت کار و امید نامیدند و روال شهید رئیسی هم این بود که خدمت به مردم متوقف نشود.

نظر شما